شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#اوکراین

تظاهرات دانشگاهیان دمشق در حمایت از روسیه و محکومیت سیاست‌های غرب

تظاهرات دانشگاهیان دمشق در حمایت از روسیه و محکومیت سیاست‌های غرب

دانشگاهیان دمشق با برگزاری تظاهراتی بر همبستگی با روسیه در بحران اوکراین مقابل سیاست‌های غرب و آمریکا تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه دمشق با برگزاری تظاهراتی در حالی که پرچم‌های روسیه و سوریه را در دست داشتند با مسکو در ایستادگی در برابر سیاست‌های آمریکا و غرب که هدف آن تضعیف امنیت و ثبات روسیه است اعلام همبستگی کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که شعارهایی در حمایت از روسیه و محکوم کردن سیاست‌های خصمانه غرب سر می‌دادند تاکید کردند که به پیروزی روسیه و سوریه بر تروریسم و نئونازی‌ها و حامیان آنها اطمینان داریم.

دکتر «خالد الحلبونی» رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه دمشق نیز که در این تظاهرات حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار سانا اعلام کرد، ما آمده‌ایم تا موضع خود را در حمایت از روسیه و مردم و ارتش آن علیه نئونازی‌ها اعلام کنیم و پیام خود را به مردم روسیه که در جنگ علیه تروریسم کنار ما ایستادند بفرستیم و بگوییم که روسیه حق دارد از امنیت ملی خود در برابر تلاش‌های ناتو برای گسترش در مرزهای این کشور دفاع کند.

دکتر «محمد اسامه الجبان» نیز به نوبه خود اعلام کرد که ما در کنار مردم روسیه ایستاده‌ایم و برای رسیدن به یک نظم جهانی جدید که در آن آزادی و عدالت و برابری باشد امید داریم.

دکتر «هیثم محمود» یکی از اساتید دانشگاه دمشق نیز اعلام کرد، ما پیام عشق و محبت به دولت و مردم روسیه می‌فرستیم که در مصیبت‌های سوریه و جنگ علیه تروریسم کنار این کشور ایستادند.

هزاران نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه «البعث» و نمایندگان سازمان‌های عمومی سوریه نیز دیروز (چهارشنبه) در خیابان‌های استان حمص با حمل پرچم روسیه در حمایت از این کشور برای انجام عملیات علیه اوکراین تظاهرات کردند.

«عبدالباسط الخطیب» مدیر دانشگاه «البعث سوریه گفت: امروز حدود 20 هزار دانشجو در یک گردهمایی گسترده در حمایت از اقدامات روسیه در اوکراین و در همبستگی با نیروهای مسلح روسیه و در حمایت از « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شرکت کردند.

«آناستاسیا کولیسکینا» رئیس شورای هماهنگی مهاجران روسیه در سوریه نیز گفت: روسیه در شرایط سخت از سوریه حمایت کرد و امروز سوریه در کنار روسیه در یک جبهه علیه امپریالیسم جهانی و در برابر سیاست استعماری آمریکا که با کمک تروریست‌ها و خائنان در سرزمین‌های خارجی جنگ می‌کنند، ایستاده است.

انتهای پیام/