شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوپک پلاس#تولید نفت#امارات#انرژی

امارات: به توافق اوپک پلاس پایبندیم

امارات: به توافق اوپک پلاس پایبندیم

وزیر انرژی امارات اعلام کرد که کشورش به توافقات تولید نفت در اوپک پایبند است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد که ابوظبی به توافقات تولید نفت در اوپک پایبند است.

المزروعی در توییتی نوشت: امارات به توافق اوپک و مکانیسم ماهانه آن برای کنترل تولید متعهد است.

اظهارات وی ساعاتی پس از آن بیان شد که «یوسف العتیبه» سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن اعلام کرده بود که ما از افزایش تولید نفت خام حمایت و کشورهای اوپک را تشویق می‌کنیم تا سطح تولید بالاتری را در نظر بگیرند.

العتیبه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان امریکا اظهار داشت: امارات برای بیش از 50 سال صادرکننده مورد اطمینان و مسئولیت‌پذیر انرژی در بازارهای جهانی بوده است و اعتقاد دارد که ثبات در بازار انرژی امری فوق العاده مهم برای اقتصاد جهان است.

کشورهای عضو اوپک پلاس در اواسط سال 2020 میلادی بر سر کاهش بی سابقه تولید نفت به مقدار حدود 10 میلیون بشکه در روز یا 10 درصد تولید جهان توافق کردند.

این کشور پس از آن توافق کردند تا حجم کاهش یافته شده را به تدریج تا پایان دسامبر سال جاری به بازار تزریق کنند.

امارات ششمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان است که روزانه 4 میلیون بشکه نفت راهی بازارهای جهانی می کند.

پیش از این رسانه‌های غربی از جمله وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرده بود عربستان و امارات با درخواست آمریکا برای افزایش تولید نفت به منظور بازگشت آرامش به بازارهای جهانی در پی حمله روسیه به اوکراین مخالفت کرده‌اند.

در همین حال روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که امارات موضع خود را تحت فشار آمریکا در قبال عدم افزایش تولید تغییر داده است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع اوپک نوشته که تغییر موضع امارات در مورد حجم تولید نفت ناگهانی است و در اوپک مورد بحث قرار نگرفته است.

یک مقام سعودی نیز به وال استریت ژورنال اعلام کرد موضع ابوظبی در خصوص افزایش تولید نفت ناگهانی و بدون هماهنگی با ما صورت گرفته و به اوپک گزارش نشده است.

وزیر خارجه امارات روز چهارشنبه با همتای آمریکایی خود درباره روابط دوجانبه و بحران اوکراین به صورت تلفنی گفت‌ وگو کرد.

نشریه وال استریت ژورنال نوشت: سران عربستان و امارات از برقراری گفتگوی تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، برای گفتگو در مورد بحران اوکراین و بحران قیمت نفت خودداری کردند.

این روزنامه آمریکایی همچنین گزارش داد که بن سلمان و بن زاید هفته گذشته با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همچنین با ولادیمیر زلنسکی گفت‌ وگو کردند.

طبق نوشته وال استریت ژورنال، عربستان و امارات از پمپاژ بیشتر نفت در راستای اجرای طرح اوپک خودداری کردند.

انتهای پیام/