شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

قیمت اونس طلا نزولی شد

کدخبر: 481886
طلا پس از ثبت بزرگ‌ترین افزایش در ۱۴ ماه گذشته به دلیل بهبود احساسات ریسک به دنبال نشانه‌هایی مبنی بر آمادگی اوکراین برای راه‌حل دیپلماتیک با روسیه، کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۸ درصد کاهش یافت و در ۱۹۸۳ دلار و ۳۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۲۰۵۳ دلار و ۹۹ سنت پیش رفته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با  ۴۰ درصد کاهش، به ۱۹۸۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهار شنبه در ۲۰۶۱ دلار و ۴۰  سنت بسته شده بود.

طلا و پالادیوم روز چهارشنبه در حالی که دارایی‌های پرریسک‌تر تلاش می‌کردند به بازار بازگردند، ترمز کشیدند و تحلیلگران پیش‌بینی کردند که در صورت تشدید بیشتر بحران اوکراین، قیمت فلزات گرانبها دوباره افزایش یابد.

تا ساعت ۱۰:۴۷ به وقت گرینویچ، طلا با ۱.۹ درصد کاهش به ۲۰۱۳.۷۹ دلار در هر اونس رسید و بالاترین سطح در آگوست ۲۰۲۰ را شکست. قیمت طلای آمریکا با ۱.۱ درصد کاهش به ۲۰۲۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: آنچه اکنون ممکن است شاهد آن باشیم، تنها یک اصلاح کوچک پس از چنین حرکت بزرگی در یک دوره زمانی طولانی (در طلا و پالادیوم) است.

مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی Tiger Brokers استرالیا گفت که می‌توان مقاومت قوی در قیمت طلا را در نزدیک به این سطوح بالا انتظار داشت البته احتمال عقب نشینی تا نزدیک به ۱۹۳۰ دلار وجود دارد. مک کارتی افزود: «اگر بی‌ثباتی کنونی از نظر ژئوپلیتیک ادامه یابد، به احتمال بسیار زیاد ما به دنبال بالاترین رکوردهای جدید برای فلزات گرانبها خواهیم بود».

پالادیوم پس از رسیدن به رکورد ۳۴۴۰.۷۶ دلار در روز دوشنبه، ۳.۷ درصد کاهش یافت و به ۳۰۶۳.۱۹ دلار در هر اونس رسید.

هر اونس نقره پس از رسیدن به بالاترین حد در ۹ ماه اخیر، با یک درصد کاهش به ۲۶.۱۳ دلار در هر اونس رسید. پلاتین نیز با ۳.۵ درصد کاهش به ۱۱۱۳.۴۳ دلار رسید.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار در ThinkMarkets نوشت: شرایط نوسان بازار طلا تا زمانی که جنگ اوکراین پایان یابد، مشخص نخواهد شد.