فیلم جنجالی هفته؛ داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی با انتشار فیلمی از عدم اکران «لامینور» گلایه کرد و به پایان تاریخ پروانه نمایش فیلمش معترض بود درحالی که ماجرا از نظر اداره نظارت و ارزشیابی به نظر مدل دیگری بود

بدرقه هفته؛ زهره فکور صبور

تشییع+پیکر+مرحومه+زهره+فکور+صبور

زهره فکور صبور بازیگر سینما و تلویزیون پنجشنبه هفته گذشته با بدرقه خانواده هنر ، همکارانش و برخی از طرفداران و اهالی هنر در عرصه بازیگری و عوامل سریال «بی همگان» در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. آخرین حضور او در سریال «بی همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی اتفاق افتاد.

گرانی هفته؛ بلیط سینما

بلیت سینما

دو فیلم تازه، کمدی «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی هستند.

در اطلاعیه روابط عمومی شورای صنفی نمایش آمده است:

با حضور آقایان حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر نمایش، در مورد فیلم سینمایی «لامینور» مفصلا بحث و تبادل نظر شد که نهایتا به اتفاق آرا، با احترام به مقام شامخ آقای داریوش مهرجویی در سینمای ایران ضمن تاکید بر لزوم صدور پروانه نمایش توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تایید شد تا این فیلم از اکران ویژه عید فطر یا هر موعد دیگری که ایشان تمایل داشته باشند، برخوردار گردد.

۲- به اتفاق آرا مصوب شد تا از آغاز اکران نوروزی ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن‌های سینما برقرار شود.

۳- مقرر شد پردیس‌های تا ۶ سالن از تاریخ ۱۸ اسفند ماه، همه فیلم‌های گذشته از اکران را حذف نمایند. همچنین اسامی فیلم‌های سینمایی که از حدود ۲۳ بهمن ماه اکران شدند و همچنان می‌توانند در چرخه اکران باقی بمانند، به این شرح است: «مورچه‌خوار»، «عنکبوت»، «عاشق‌پیشه»، «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان»، «مرد نقره‌ای» و «مستطیل قرمز».

۴- مصوب شد از آغاز اکران نوروزی مورخ ۱۸ اسفند ماه، قیمت جدید بلیت سینماها اعمال گردد.

۵- سرگروه‌های هفت‌گانه به این شرح اعلام شد: کورش، آزادی، بهمن، ایران‌مال، ملت، ماندانا و مگامال.

۶- نحوه تخصیص فیلم‌ها به سرگروه‌های هفت‌گانه نیز به این شرح است و لازم به ذکر است که این امر استثنائا در نوروز ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد:

موقعیت مهدی (سینما آزادی)

قدغن (پردیس کورش)

روز صفر (سینما بهمن)

سگ‌بند (ایران‌مال)

مرد بازنده (پردیس ملت)

گل به خودی (مگامال)

شادروان (سینما ماندانا)»

رونمایی هفته؛ سریال «خوشنام»

خوشنام

تصویربرداری سریال «خوشنام» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در بیمارستان فیروزآبادی شهر ری ادامه دارد .

احمد زالی تهیه کننده این سریال تلویزیونی گفت: جناب آقای شاه آبادی معاون محترم سیما به همراه آقای مجید زین العابدین مدیر محترم شبکه یک و دیگر مدیران محترم رسانه ملی امروز از روند تولید سریال «خوشنام» بازدید داشتند و ضمن گفت و گو با عوامل پروژه در جریان چند و چون تولید تا امروز و برنامه ریزی ساخت سریال در ادامه راه، قرار گرفتند.

زالی افزود: با توجه به شرایط خاص تولید در یکی دو سال اخیر طبیعتا روند کار برای پروژه های مختلف متفاوت است و ما نیز با توجه به شرایط کرونا، تغییر فصل، تعدد لوکیشن، تعدد بازیگر و .... از این قضیه مستثنی نبودیم و تمام مشکلات پیش رو و رخداد هایی که در روند تولید این سریال بر ما گذشت را با معاون محترم سیما در میان گذاشتیم و ایشان نیز قول مساعد دادند تا با پیگیری ها و مهیا کردن شرایط اقتصادی پروژه ساخت سریال «خوشنام» با آرامش بیشتری به روز های پایانی برسد.

تهیه کننده «خوشنام» افزود: در لوکیشن بیمارستان فیروزآبادی بازیگرانی چون هومن حاجی عبداللهی، فریده سپاه منصور، نیلوفر رجایی فر، رضا فیاضی و.... بازی دارند و بعد از چند لوکیشن خارجی در هفته آتی کار تصویربرداری سریال «خوشنام» در لوکیشن باشگاه سوارکاری با حضور بخش اعظمی از بازیگران اصلی ادامه پیدا خواهد کرد.

قابل ذکر است حمید شاه آبادی معاون سیما با حضور در لوکیشن سریال «خوشنام» خبر از پخش این سریال در ماه مبارک رمضان 1401 داد.

جابه جایی هفته؛ «سگ بند» و «گل به خودی» به جای «علفزار» و «لامینور»

اکران+نوروزی

فیلم‌های "سگ بند" به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و "گل به خودی" به کارگردانی احمد تجری و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی در ترکیب اکران نوروزی به‌همراه فیلم‌های «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی, قرار دارند. 

قبل‌تر فیلم‌های فوق برای اکران نوروزی از سوی شورای صنفی نمایش به سازمان سینمایی معرفی شده بودند که در نهایت دو فیلم "لامینور" و "علفزار" تأیید نشدند و جای آنها را فیلم‌های "سگ بند" و "گل به خودی" گرفتند.

طبق گفته ایل بیگی معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی فیلم‌های "لامینور" و "علفزار" مشکلی در پروانه نمایش ندارند و صرفاً برای اکران نوروزی در نظر گرفته نشدند.

در این فهرست فیلم "گل به خوبی" به نمایندگی از گونه کودک و نوجوان در کنار دیگر گونه‌های سینمایی حضور دارد. قبل از این هیچ فیلمی در این ژانر در ترکیب اکران نوروزی نبود که در نهایت با تصمیم سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش، نماینده این ژانر در فهرست حضور پیدا کرد.

داور هفته؛ فرنوش صمدی

فرنوش+صمدی+2

فرنوش صمدی؛ کارگردان و فیلمنامه‌نویس کشورمان به عنوان رئیس هیئت داوران بخش کوتاه و انیمیشن جشنواره زنان بیروت در کنار سینتیا ساما و کلادین کامار دو فیلمساز زن لبنانی به داوری خواهد پرداخت.

فیلم «خط فرضی» اولین فیلم سینمایی فرنوش صمدی در دوره گذشته این جشنواره موفق به دریافت ۲ جایزه بهترین فیلم و بهترین گروه بازیگران شد.

جشنواره بین المللی فیلم زنان بیروت که تحت عنوان «زنان برای تغییر» با گردآوری فیلمسازان و دوستداران سینما از سراسر جهان با استفاده از قدرت لنز و سینما که پنجره ای برای جامعه و به ویژه زنان است، با مسائلی مانند برابری جنسیتی و خشونت خانگی توسط انجمن فیلم بیروت برگزار می شود.

این جشنواره که شامل فیلم هایی درباره زنان و یا ساخته شده توسط زنان است، با هدف برجسته ساختن قدرت زنان در موقعیت های مختلف هر ساله در ماه مارچ اسفند ماه برگزار می شود.

ازدواج هفته؛ سحر قریشی و تتلو

سحر+قریشی+_+تتلو+_+امیر+تتلو

حسین فرح بخش در یک گفت وگوی اینترنتی خبرداد.

اظهار نظر عجیب هفته؛ بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری

بهنوش بختیاری با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرامش از آرزوی خود گفت. 

1e3ade1c-fff0-45f7-b308-c7333f81c269

تصمیم جدی هفته؛ پخش اخبار 

5332

صبح روز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه بخش‌های خبری تلویزیون در شبکه یک و شبکه خبر، تغییرات قابل توجهی به خود دیدند.

اخبار ساعت ۸ صبح به صورت همزمان از شبکه یک سیما و شبکه خبر معاونت سیاسی پخش شد. این بخش خبری از استودیوی متعلق به خبرگزاری صداوسیما روی آنتن رفت که پیش از این به اخبار صبحگاهی شبکه یک اختصاص داشت. این در حالی است که پیشتر بخش‌های خبری شبکه خبر، از استودیوی اختصاصی متعلق به خود این شبکه پخش می‌شد.

حذف لوگو و زیرنویس اخبار شبکه یک و جایگزینی آن با لوگو و زیرنویس شبکه خبر، از دیگر تغییرات اخبار امروز تلویزیون در بخش خبری ساعت ۸ صبح است. این در حالی است که پیش از این، بخش‌های خبری شبکه یک سیما، طراحی گرافیکی و زیرنویس مختص به خود را داشت.

در دو روز گذشته، سایت شبکه خبر معاونت سیاسی به آدرس www.irinn.ir نیز از دسترس خارج شده و کاربرانی که به آدرس آن مراجعه می‌کنند، به آدرس سایت خبرگزاری صداوسیما هدایت می‌شوند.

ادعای عجیب هفته؛ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی و سحر مصیبی در سی و هفتمین جشنواره فیلم سانتا باربارا کالیفورنیا در فوتوکال فیلم «اورکا» گفت و گویی کردند که  اظهارات عجیب علیدوستی را در ویدیو ذیل از نظر می گذرانید. 

رقابت هفته؛عادل فردوسی پور و مهران مدیری

50

در نظر سنجی خبرگزاری برنا برای انتخاب چهره ی شاخص فرهنگ و هنر در سال 1400 آمار به دست آمده به شرح ذیل است:

هادی حجازی فر : 13.12%

عادل فردوسی پور : 22.00%

همایون شجریان : 13.40%

مهران مدیری : 45.28%

اصغر فرهادی : 6.21%

انتهای پیام//