شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#یمن#سازمان ملل

اگر محاصره نفتی یمن پایان نیابد، حمله بزرگ هوایی علیه تأسیسات نفتی عربستان صورت می گیرد

اگر محاصره نفتی یمن پایان نیابد، حمله بزرگ هوایی علیه تأسیسات نفتی عربستان صورت می گیرد

کیهان نوشت:«قاضی محمد فتاح»، مشاور رئیس‌دولت نجات ملی یمن که دو روز پیش خبر مشارکتش در تظاهرات بزرگ مردمی بر ضد محاصره نفتی منتشر شده بود گفته، در صورتی که محاصره نفتی پایان نیابد و نفتکش‎های بازرسی شده مطابق با نظام بازرسی سازمان ملل در جیبوتی اجازه ورود به الحدیده را پیدا نکنند، بزرگترین عملیات هوایی را بر علیه تاسیسات نفتی عربستان شاهد خواهیم بود.

سایت «الخبر الیمنی» در این باره اعلام کرده که فقدان سوخت در مناطق تحت کنترل صنعا باعث بالا رفتن شدید قیمت کالاهای اساسی و خدمات و بالا رفتن خطر تعطیلی فعالیت‎های تجاری و اقتصادی شده و خدمات بهداشتی و کشاورزی را بابحران روبه رو کرده است.

طبق گزارش این سایت یمنی، ائتلاف سعودی برای فرار از فشار رسانه ‎ای و افکار عمومی مدعی شده که به دو کشتی سوختی اجازه تخلیه در بندر الحدیده را داده است ولی سخنگوی وزارت نفت در دولت صنعا این ادعا را تکذیب و بیان کرده که دو نفتکش مورد نظر، هنوز در بندر جیزان عربستان قرار دارند و حرکت به سمت بندر الحدیده را آغاز نکرده اند. «عصام المتوکل» همچنین تبعات فقدان سوخت در مناطق شمالی را متوجه سازمان ملل دانست و از این سازمان خواست که به تعهدات خود عمل کند.


23302