شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#روسیه#اوکراین

در حال به روزرسانی/ گزارش مهر از پانزددهمین روز جنگ اوکراین؛

عدم موافقت پنتاگون با تجهیز اوکراین؛ به صلاح ناتو نیست

عدم موافقت پنتاگون با تجهیز اوکراین؛ به صلاح ناتو نیست

پانزدهمین روز از جنگ روسیه علیه اوکراین در حالی شروع شد که خبر صف 15 کیلومتری خروج مردم از کی یف از بیم حملات ارتش روسیه علیه اوکراین به خبر برتر ساعات گذشته تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین روز از جنگ اوکراین با تشکیل صف ۱۵ کیلومتری مردم برای خروج از شهر کی یف از بیم حملات ارتش روسیه و نیز جا خالی دادن پنتاگون و کاخ سفید از اعطای حتی کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین برای دفاع از خود در مقابل حملات روسیه، به اخبار مهم این روز تبدیل شد.

در ذیل آخرین اخبار جنگ اوکراین را مرور می‌کنیم؛

۰۵:۵۷ سفر گروسی به ترکیه جهت گفتگو درباره امنیت تأسیسات هسته‌ای اوکراین

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفرش به ترکیه به منظور گفتگو با وزرای خارجه روسیه و اوکراین درباره تأمین امنیت تأسیسات هسته‌ای در اوکراین خبر داد.


۰۳:۵۷ آمریکا از انتقال جنگنده‌های بیشتر به اوکراین حمایت نمی‌کند

پنتاگون از عدم حمایت از انتقال جنگنده‌های بیشتر به اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن از انتقال جنگنده‌های بیشتر به اوکراین حمایت نمی‌کند.

«جان کربی» افزود که انتقال جنگنده‌های میگ به اوکراین می‌تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد و وزیر دفاع آمریکا به همتای لهستانی خود گفته است که واشنگتن از انتقال جنگنده‌ها به اوکراین حمایت نمی‌کند.

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید هم با تأکید بر اینکه برخاستن جنگنده از پایگاه‌های آمریکا برای پرواز در حریم هوایی اوکراین به نفع آمریکا و ناتو نیست، گفت دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه با عواقب مواجه می‌شود.


۰۰:۰۵ پرواز جنگنده آمریکایی برای کمک به اوکراین به نفع ناتو نیست

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در واشنگتن درباره تحولات اوکراین گفت: فرماندهان دفاعی آمریکا در حال تماس و رایزنی با اوکراین و ناتو برای نحوه تجهیز کی یف به جنگنده هستند به طوری که ایجاد تنش نکند اما بعید به نظر می‌رسد این جنگنده‌ها از پایگاه‌های آمریکا به پرواز درآیند.

«جن ساکی» افزود: همچنان درباره مسائل لجستیک مربوط به انتقال جنگنده از لهستان به اوکراین سؤالاتی وجود دارد. واشنگتن به هیچ عنوان مخالف برنامه لهستان برای تجهیز اوکراین به جنگنده نیست. برخاستن جنگنده از پایگاه‌های آمریکا برای پرواز در حریم هوایی اوکراین به نفع ما و ناتو نیست.

وی در ادامه مدعی شد: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که چین به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه پایبند است. ارزش روبل روسیه به کمترین حد خود رسیده است و اقتصاد روسیه در پی تحریم‌های بین المللی علیه این کشور وارد حالت انفعال شده است.