جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره کمبود پزشک در کشور، اظهار کرد: باید تلاش کرد که محدودیت‌ها در پذیرش دانشجوی پزشکی به عنوان یک ایراد برطرف شود چرا کاهش تعداد پزشکان در آینده می‌تواند مشکلات جدی برای مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه محدودیت های ظرفیت پزشکی و انحصاری کردن این رشته سبب افزایش هزینه های خدمات پزشکی شده است، بیان کرد: نتیجه این انحصار از دست دادن فرصت‌ها است. مثلاً کشور شرایطی دارد که می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز داخل با توسعه گردشگری سلامت نیاز کشورهای دیگر را هم برطرف کند اما این محدودیت‌ها در پذیرش پزشک مشکل ساز شده است.

نماینده شیراز با بیان اینکه به محدودیت پزشکی باعث می شود که برخی از مردم مناطق محروم و حاشیه شهر به پزشک دسترسی نداشته باشند، اضافه کرد: باید با بومی گزینی  مشکل نا عدالتی توزیع  و کمبود پزشک در مناطق مختلف ایران را حل کرد.

قادری با بیان اینکه لازم که تسهیلات و امتیازات لازم جهت خدمت در مناطق محروم برای پزشکان فراهم کنیم، افزود: لازم است هر چه زودتر انحصار در رشته ها پزشکی برداشته شود وبا حمایت و پشتیبانی از پزشکان جلوی مهاجرت آنها را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت بسیار  خوبی در حوزه توریست  سلامت دارد و با افزایش ظرفیت پزشکی می تواند به این مهم دست یابد، خاطرنشان کرد: با افزایش ظرفیت پزشکی و تامین نیاز کشور می توان گام را فرا تر گذاشت و طرح توریسم درمانی را فعال کرد که این تاثیر به سزایی بر رونق گردشگری، اقتصادی و پزشکی دارد.

انتهای پیام/