شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#فلسطین#مقامات

جهاد اسلامی: استقبال ترکیه از هرتزوگ تروریست خیانت به فلسطین است

جهاد اسلامی: استقبال ترکیه از هرتزوگ تروریست خیانت به فلسطین است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین استقبال مقامات ترکیه از رئیس رژیم صهیونیستی را خیانت به فلسطین دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این سفر در سایه تشدید اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه مردم قدس و طرح‌های دشمن برای یهودی‌سازی مقدسات و ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی صورت گرفته است.

جهاد اسلامی در این بیانیه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه را جانبداری از دشمن علیه جهاد ملت فلسطین دانست.

این بیانیه می‌افزاید: تلاش برای از سرگیری روابط با دشمن به بهانه منافع این کشور یا آن کشور، خیانت به قدس و فلسطین محسوب می‌شود.

این جنبش ضمن تمجید از مواضع قدرتمندانه ملت مسلمان ترکیه در محکومیت این سفر، تاکید کرد که استقبال از رئیس‌ رژیم صهیونیستی خون شهیدان ترکیه که در راه شکستن محاصره غزه فداکاری کردند و همچنین موضع ملت این کشور در حمایت از حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفته است.

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به سفر رئیس رژیم اسرائیل به ترکیه و دیدار با مقامات این کشور اعلام کرد: «ما بار دیگر ارتباط با رژیم اسرائیل را مردود می‌دانیم.»

حماس ادامه داد: «ما خواستار حمایت بیشتر از مردم فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری و استیفای حقوق ملی خود هستیم.»

جنبش حماس همچنین خواستار عدم اعطای فرصت به رژیم صهیونیستی برای نفوذ در منطقه و ضربه زدن به منافع و مصالح ملت‌های منطقه شد.

گفتنی است که هرتزوگ بعد از ظهر امروز راهی ترکیه شد و در فرودگاه آنکارا، مورد استقبال «ابراهیم کالین»، مشاور ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قرار گرفت. او امروز با اردوغان نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/