شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نیجریه

کشته شدن ۱۹ نیروی امنیتی نیجریه در حمله مسلحانه

کشته شدن ۱۹ نیروی امنیتی نیجریه در حمله مسلحانه

یک منبع امنیتی نیجریه از حمله افراد مسلح به نیروهای امنیتی در شمال غربی این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی نیجریه امروز چهارشنبه گفت که در حمله افراد مسلح در ایالت کببی واقع در شمال غربی این کشور، ۱۹ نیروی امنیتی از جمله ۱۳ سرباز کشته شدند.

یکی از نیروهای امنیتی گفت که در این حمله ۱۳ سرباز، پنج نیروی پلیس و یک نگهبان کشته شدند. همچنین هشت نیروی امنیتی دیگر از جمله چهار سرباز که در این حمله زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که درگیری بین افراد مسلح و نیروهای امنیتی نیجریه بیش از سه ساعت طول کشید و تعداد تروریست‌ها نیز بسیار زیاد بود.

«موسی ارزیکا» از ساکنان این منطقه نیز گفت که مهاجمان سوار بر ۲۰۰ موتور سیکلت وارد روستا شده و آن را محاصره کردند. به گفته او اجساد ۱۳ سرباز و پنج نیروی پلیس و یک نیروی امنیتی که صبح کشته شدند به «زورو» انتقال داده شد.

عصر سه‌شنبه (دیروز) نیز درگیری در کانیا، روستایی در منطقه دانکو واساگو به وقوع پیوست. روز دوشنبه نیز ۵۷ نفر در کمین گروه‌های مسلح جنایتکار معروف به راهزنان، کشته شدند.

شمال غربی و مرکز نیجریه طی چند سال گذشته همواره در معرض یورش گروه‌های مسلح و جنایتکار قرار گرفته و آن‌ها با یورش به روستاها دست به قتل، آدم‌ربایی جهت اخاذی و غارت اموال مردم می‌زنند.

منبع: فارس