شهر خبر

خاتمی:

آیین‌نامه قانون انتخابات مجلس خبرگان تا فصل پنجم تصویب شد

آیت‌الله سیداحمد خاتمی

سخنگوی هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ما اصلاح قانون آیین‌نامه انتخابات خبرگان را در هفت فصل نوشته‌ایم و تاکنون تا فصل پنجم آن بحث و بررسی و تصویب شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در نشست خبری پس از پایان اجلاسیه خبرگان رهبری در نشست خبری درباره نتیجه بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: مقام معظم رهبری سیاستهای کلی را در رابطه با انتخابات تبیین کردند و یکی از اولین نهادهایی که از آغاز به این سیاستگذاری رهبری لبیک گفت نهاد مجلس خبرگان بود

وی افزود: ما اصلاح قانون آیین‌نامه انتخابات خبرگان را در هفت فصل نگارش کردیم و تاکنون و در این اجلاس تا فصل پنج آن بحث و بررسی و تصویب شد.

خاتمی یادآور شد: فصل پنج و فصل شش و فصل هفتم باقی ماند که امیدوارم فرصت باشد در اجلاس بعدی آنها را به انجام برسانیم.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آخرین اقدامات هیئت اندیشه‌ورز چه بوده است، گفت: تشکیل هیئتهای اندیشه ورز به دستور مقام معظم رهبری بر عهده مجلس خبرگان گذاشته شد و کمیسیونی که ما در این زمینه تشکیل دادیم از جمله فعالترین کمیسیون‌های ما است که کمیته‌هایش گزارش‌های‌شان را برای تقدیم‌کردن به مقام معظم رهبری آماده کرده‌اند و در زمینه تهیه آنها هم از خبرگان و هم از نخبگان بیرون از خبرگان استفاده شده است.

خاتمی در پاسخ به پرسش دیگری درباره گزارش رئیس جمهوری در زمینه مشکلات معیشتی اظهار کرد: مشکل معیشت و گرانی‌ها در عرصه کشاورزی و غیرکشاوزی مطالبی بود که اکثر خبرگان درباره آن صحبت کردند و جناب رییس جمهوری هم به همراه وزیر جهاد کشاورزی در این اجلاسیه چشم انداز روشنی برای آینده تبیین کردند و هرچند مشکلات وجود دارد اما چشم‌انداز آینده روشن دیده شد.

وی افزود: مسائل دامداری و کشاورزی اینگونه نیست که امروز تصمیم‌گیری و فردا نتیجه‌گیری شود. در سال ۱۴۰۱ نتایج تلاش‌های آقایان دیده خواهد شد. آنچه که در این جلسه دیده شد این بود که با مسئولان خدمتگزار و با انگیزه مواجه هستیم و خدا هم به آنها برکت می‌دهد.

منبع: ایسنا