شهر خبر

خاتمی:

گزارش هیئت‌های اندیشه‌ورز به مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری از ارائه گزارش هیئت‌های اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری به مقام معظم رهبری خبر داد.

اعتمادآنلاین|

سید احمد خاتمی سخنگوی مجلس خبرگان رهبری عصر امروز (چهارشنبه) در اختتامیه اجلاس مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم که در محل این مجلس برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از خبرنگاران اظهار کرد: امیدوار هستیم با احترام متقابلی که مردم و مسئولین با خبرنگاران دارند و احترامی که خبرنگاران با مسئولین دارند، شاهد رشد هر چه بیشتر در جمهوری اسلامی باشیم.

به گزارش مهر، وی درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی در رابطه با انتخابات را تبیین کردند، یکی از نهادهایی که از آغاز به این سیاستگذاری مقام معظم رهبری لبیک گفتند، نهاد مجلس خبرگان بود. اصلاح قانون آیین‌نامه انتخابات خبرگان را در هفت فصل نوشتیم و تاکنون روی پنج فصل آن بررسی صورت گرفت و به تصویب رسید.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدوار هستیم فصل‌های پنج، شش و هفت آن را در اجلاس بعدی به نتیجه و تصویب برسانیم.

خاتمی درباره اقدامات مجلس خبرگان در خصوص هیئت‌های اندیشه‌ورز افزود: هیئت‌های اندیشه‌ورز بر عهده مجلس خبرگان گذاشته شد و به حمدلله از کمیسیون‌های فعال ما هیئت اندیشه‌ورز هستند که کمیته‌های مختلفی داشتند که گزارش‌ها را برای تقدیم به مقام معظم رهبری آماده کردند، در این عرصه هم از خبرگان و هم از نخبگان بیرون از خبرگان استفاده شده است.

وی گفت: به طور کلی در این اجلاس در رابطه با مشکلات معیشتی، گرانی‌ها، کشاورزی و غیر کشاورزی مطالبی مطرح شد و آقای رئیس‌جمهور هم به همراه وزیر جهاد و کشاورزی حضور یافتند و چشم‌انداز روشنی برای آینده تصویر کردند، البته مشکلات هست، اما چشم‌انداز آینده را روشن دیدند.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسائل کشاورزی و دامداری به‌گونه‌ای نیست که امشب تصمیم‌گیری و فردا اجرایی شود، چند ماهی زمان لازم است و چشم‌اندازی برای سال ۱۴۰۱ دیده خواهد شد که به فضل خدا آنچه در جلسه دیده شد، این بود که با مسئولین خدمتگزار و با انگیزه مواجه هستیم و خداوند به کاری که برای خدا باشد، برکت می‌دهد.