به گزارش خبرگزاری برنا، در این دیدار سیدمحمد پولادگر ضمن استقبال از گسترش روابط ورزشی و فرهنگی گفت: دو کشور ایران و برزیل از ظرفیت های خوبی در حوزه ورزش برخوردارند که می توان از این ظرفیتها از قبیل تبادل تیم های ورزشی، پشتیانی دو کشور در کسب کرسی های بین المللی و بهره گیری از دانش مدرسان و مربیان دو کشور در رشته های مختلف ورزشی در بالاترین سطح استفاده کرد.

پولادگر همچنین گفت: اگرچه خیلی ها ورزش برزیل را به فوتبالش می شناسند، اما این کشور در رشته هایی چون والیبال ، قایقرانی و شنا و بوکس و...نیز سابقه روشن و خوبی دارد. همانطور که ورزش ایران در رشته هایی چون کشتی، وزنه برداری، رشته های رزمی و...از قدرتهای برتر جهان است. می توان در رشته هایی که دو کشور پیشرو هستند، همکاری مناسبی داشت. وی افزود: به یاد دارم قبل از المپیک ریو تیم ملی تکواندو برزیل در راه آماده سازی خود اردوی چند روزه ای را در ایران برگزار کردند که در تقویت این تیم بسیار موثر واقع شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با اشاره به میزبانی خوب و سازمان یافته المپیک ۲۰۱۶ ابراز امیدواری کرد المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان (تیر ماه) نیز به بهترین شکل به میزبانی برزیل برگزار شود.

پولادگر گفت: کاروان ورزشی ایران با آمادگی کامل در المپیک ناشنوایان شرکت خواهد کرد و از شما انتظار دارم که در بحث صدور ویزا، ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم های اعزامی، بدون مشکل عازم بازیها شوند.

در این جلسه کارلوس روبرتو معاون سفیر برزیل در ایران گفت: بخوبی می دانیم که ایران در برخی رشته ها ظرفیت بسیار بالایی دارد و ما علاقمند به تقویت مناسبات ورزشی هستیم. وی همچنین گفت: بسیار خرسندهستم که تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور دارد و امیدوارم روند موفقیت های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی هم ادامه پیدا کند.

معاون سفیر برزیل در ایران در خصوص المپیک ناشنوایان گفت: اگر مدارک اعضای کاروان طبق تاریخ اعلام شده به سفارت ارسال شود، مطمئنا هیچ مشکلی در صدور ویزا وجود نخواهد داشت.

در این دیدار علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت و ریکاردو کنسول سفارت برزیل نیز حضور داشتند.

 انتهای پیام  //