شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت#سود

۹۵ درصد سود سهام عدالت آماده پرداخت است + زمان واریز

چند شرکت به دلیل عدم وجود نقدینگی یا افزایش سرمایه سود خود را پرداخت نکرده‌اند که تنها ۳ یا ۴ درصد میزان کل سود را شامل می شود.

۹۵ درصد سود سهام عدالت آماده پرداخت است + زمان واریز

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر ضمن تشریح آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت توضیحاتی در مورد پذیره نویسی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه کرد.

مجید عشقی در آیین رونمایی معاملات آتی در بورس انرژی در مورد آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت گفت: تقریبا بیش از ۹۵ درصد سود توسط شرکتها پرداخت شده و سرموعد به حساب مشمولان واریز می شود.

عشقی در مورد اینکه کدام شرکت‌ها سود سهام عدالت را وازیر نکرده اند، گفت: چند شرکت به دلیل عدم وجود نقدینگی یا افزایش سرمایه سود خود را پرداخت نکرده‌اند که تنها ۳ یا ۴ درصد میزان کل سود را شامل می شود.

وی اضافه کرد: به دلیل منافعی که برای سهامداران سهام عدالت قائل هستیم افزایش سرمایه ها برای مشمولان نیز اعمال می شود در مورد شرکتهای که سود خود را پرداخت نکردند مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد.

وی در مورد برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت افزود: این موضوع در کارگروهی زیرمجموعه شورای عالی بورس در حال بررسی بوده اما هنوز تصمیم گیری نهایی نشده هست.

با سرخابی‌ها مانند شرکت‌های دیگر برخورد می‌شود

عشقی در ادامه در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه با توجه به عدم استقبال از پذیره نویسی سرخابی ها سازمان بورس چه تصمیمی اخذ خواهد کرد، بیان کرد: با این دو شرکت طبق مقررارت عمل می شود. این شرکت‌ها مانند سایر عرضه‌ها متعهد پذیره نویس دارند که باید طبق مقررارت عمل کنند.

افزایش تدریجی دامنه نوسانان

عشقی در ادامه در مورد تغییر دامنه نوسان گفت: هنوز هیات مدیره در این مورد مصوبه‌ای صادر نکرده است اما برنامه این است دامنه نوسان به صورت تدریجی در بازار متعادل افزایش پیدا کند اما زمان دقیق آن مشخص نیست.