به گزارش خبرگزاری برنا، اعظم درستی سرمربی تیم تکواندو ناشنوایان در بخش زنان در گفتگویی تلفنی با برنامه «باشگاه بانوان» درباره وضعیت تیم ملی و اردوی این تیم اظهار داشت: اردوی سوم از یک هفته پیش و با ۴ یار اصلی و ۲ یار تمرینی آغاز شد. یکی از بازیکنان به دلیل مثبت شدن تست کرونا در قرنطینه بوده و در اردو حضور ندارد. طی این هفته کار تخصصی خود را با بازیکنان آغاز کرده و در اردوی قبل هم کار عمومی را انجام دادیم. بچه‌ها در حال رشد هستند و امیدوارم در ادامه مسیر هم که حدود ۵۰ روز دیگر است وضعیت‌شان بهتر شود.

وی از نقاط ضعف و تلاش برای رفع آنان عنوان کرد: فعلا در بخش اختصاصی روی دفاع‌ها کار می‌کنیم چرا که بانوان، کوچکترین ضربات روی صورت را از حریفان خود دریافت می‌کردند. همچنین روی مشت زدن‌ها، ضربات چرخشی در حال تمرین هستیم. امیدوارم تا پایان اردو یکی از این موارد به عنوان شگرد، عملی شده تا بتوانند از آن در مسابقات به خوبی استفاده کنند.

درستی با اشاره به اردوهای پیش از بازی‌های المپیک گفت: ما در حال حاضر در سومین اردو به سر می‌بریم. اردوی بعدی پنجم فروردین ماه شروع شده و به مسابقات متصل هستیم و تا زمان اعزام تیم ملی به بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان، اردوی دیگری نخواهیم داشت.

سرمربی تیم تکواندو ناشنوایان در بخش زنان با اشاره به رقبا و شناخت از آنان ادامه داد: با توجه به اینکه این مسابقات در کشور برزیل برگزار خواهد شد و بسیاری از محدودیت‌هایی که قبل از ورود به مسابقات جهانی بود، اصلا قابل قیاس با این رقابت ها نیست. چه بسا ایران در اوج کرونا میزبان بوده و کشورهای خوبی مانند مکزیک، آمریکا، آلمان و انگلیس در این دوره حضور نداشتند. ولی بهترین حریفان ما از کشورهای اوکراین، روسیه و کره هستند. من مطمئنم با تلاشی که بانوان ورزشکار ما انجام می‌دهند غیر از مقام اول به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.

او از نگرانی‌های بازیکنان در خصوص شرایط کرونا گفت: فدراسیون در این زمینه کمک‌های شایانی را انجام داده است. از اردوی سوم به بعد یکسری تمهیدات را در نظر گرفته است. تکواندوکاران قبل از ورود به اردو در همان محل تست داده و اگر مشکوک شوند مجدد تست پی سی آر انجام می‌دهند و در صورت مثبت شدن تست از اردو خارج می‌شوند تا مشکلی برای دیگر بازیکنان به وجود نیاید.

اعظم درستی سرمربی تیم تکواندو ناشنوایان در پایان از مشکلات موجود در تیم ملی اینگونه گفت: جلسات و صحبت‌های زیادی را با فدراسیون داشتیم. آنان در زمینه‌های مختلفی از جمله یارهای تمرینی و بحث درمان بانوان مشارکت داشته و کمک کردند. در حال حاضر تنها دغدغه این تیم تمرین با هوگوهای الکترونیکی است که بازیکنان بتوانند با شرایط مسابقات و زمین بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام//