شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#فلسطین

عکس | ووگ جی جی حدید را نژادپرستانه سانسور کرد | جنگ اوکراین به مجله معروف مد و فشن هم کشیده شد

سانسور کلمه فلسطین از اطلاعیه پرداخت خیریه جی‌جی حدید سیلی از انتقادات را به سوی مجله ووگ روانه کرد.

جي‌جي حديد

به گزارش همشهری آنلاین، مجله ووگ، ماهنامه مد و فشن، اطلاعیه مدل معروف فلسطینی تبار را سانسور کرد. جی‌جی حدید در آن از کمک خیریه به مردم فلسطین و اوکراین خبر داده بود که مجله ووگ کلمه فلسطین را از آن حذف کرد. این رفتار ووگ که با انتقادات فراوان روبه‌رو شده نمونه‌ای دیگر از برخوردهای نژاد پرستانه غرب نسبت به جنگ اوکراین است.

به گزارش ووگ، جی‌جی حدید در اینستاگرام خود اعلام کرد که تمام درآمد ماه مد خود را به کمک‌های امدادی در فلسطین و اوکراین که در حال حاضر درگیر جنگ است اهدا خواهد کرد. در چند هفته گذشته، این سوپرمدل یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های کت‌واک‌های پاییزی ۲۰۲۲ در مایکل کورس، ورساچه، ویوین وست‌وود و بسیاری دیگر بوده است.

این برخورد غیرحرفه‌ای ووگ اما با واکنش طرفداران پرشمار جی‌جی روبرو شد چرا که وی در اینستاگرام خود برای هر دو کشور اوکراین و فلسطین آرزوی صلح و کمک کرده است.

خواهران سوپرمدل جی‌جی و بلا حدید، دختران محمد حدید، توسعه‌دهنده املاک و مستغلات، مشهورترین فلسطینی‌های انگلیسی زبان هستند. آنها در مورد اعتقادات خود مبنی بر اینکه فلسطین باید از اشغال غیرقانونی صهیونیست‌ها رها شود، بسیار فعال و پرصدا عمل می‌کنند.

پیش از این آنجلینا جولی نیز با انتشار اخبار مربوط به سفر خود به یمن در حمایت از تمام مردم جنگ‌زده نوشته بود که بازتاب بسیاری پیدا کرد. غرب اخیرا و به دلیل برخورد نژادپرستانه با مصائب جنگ در نقاط مختلف دنیا بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است.