به گزارش خبرگزاری برنا، در این ویژه برنامه که جایگزین مجله ادبی «ققنوس» است به اخبار مربوط به بزرگداشت حکیم بزرگ ایران زمین حکیم نظامی گنجوی پرداخته می شود.

ارتباط با مراکز استانهای اردبیل و لرستان و اطلاع از برنامه‌های ویژه نکوداشت نظامی از جمله بخش های این برنامه  است که در این خصوص با بحرالعلومی؛ مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاداسلامب استان اردبیل همچنین  با مدیرکل استان ها لرستان و درباره برنامه هایی که برای حکیم نظامی در این استان ها  در این ایام در نظر گرفته شده  گفتگو می شود .

همچنین در بخشی دیگر از این برنامه کتاب «خون شریکی» اثر پژمان عرب، که سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه در موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب رونمایی شد معرفی و با  علی محمد مودب؛ رییس موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب در این خصوص گفتگو می شود.

کتاب «خون شریکی» مجموعه یادداشت‌‌های مطبوعاتی زنده یاد محمدسرور رجایی؛ نویسنده و شاعر افغانستانی است.

مرحوم محمدسرور رجایی که مردادماه سال جاری بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت، ۲۰ سال آخر عمرش را صرف جمع‌آوری اطلاعات و خاطرات مربوط به شهدای ایرانی جهاد افغانستان و شهدای افغانستانی دفاع مقدس کرده بود. «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع  مقدس، «ماموریت خدا» هفت روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان و کتاب «در آغوش قلب‌ها» اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی، از آثار منتشرشده از محمدسرور رجایی‌ است.

این مجله رادیویی را ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۳زوی موج اف ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید .

انتهای پیام //