شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سال آینده

تدوین سند پایداری و تاب‌آوری شهری در یک سال آینده

تدوین سند پایداری و تاب‌آوری شهری در یک سال آینده

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: سند پایدارسازی و تاب‌آوری شهری طی بازه زمانی ۶ ماه تا یک ساله تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ احسان متولیان در نخستین نشست کمیسیون پیشگیری و مدیریت بحران مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به اهمیت توزیع عادلانه تجهیزات وامکانات در شهرها و مناطق کم برخوردار، اظهار کرد: متاسفانه در ادوار گذشته امکانات به صورت عادلانه توزیع نشده است و همین امر مشکلاتی را به وجود آمده است.

وی با اشاره به توزیع و هم‌افزایی امکانات و تجهیزات در مدیریت بحران، گفت: بر اساس تصمیم اخذ شده قرار است در شرایط بحرانی این امکانات و تجهیزات به صورت ویژه در اختیار کلانشهرها و حتی مناطق محروم قرار بگیرد.

متولیان با اشاره به ارتقاء کمیته پیشگیری و مدیریت بحران مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به کمیسیون پیگشیری و مدیریت بحران مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، گفت: با نظر اعضای مجمع (شهرداران کلانشهرها) این کمیته به کمیسیون ارتقاء پیدا کرده است.

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در ارتباط با تعداد ساختمان های ناایمن در کشور، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های کمیسیون مدیریت بحران احصاء تعداد ساختمان‌های ناایمن در کشور است و در ادامه برای ایمن‌سازی آنها برنامه‌ریزی شود.

متولیان در پایان از تدوین سند پایدارسازی و تاب‌آوری شهری خبر داد و افزود: طی بازه زمانی 6 ماه تا یک ساله این سند تدوین خواهد شد. البته برای تدوین این سند نیازهای قانونی وجود دارد که در این بخش نیز معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز همکاری لازم را با شهرداران کلانشهرها دارد.

کاهش خسارات ناشی از بحران‌ها نیازمند اتخاذ رویکرد پیشگیرانه است

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نخستین نشست کمیسیون پیشگیری و مدیریت بحران مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور بر لزوم توجه به جایگاه شهرداری‌ها در مدیریت محلی تاکید و یادآور شد که حضور موفق شهرداری‌ها می‌تواند در موفقیت کار امدادرسانی در زمان بحران نیز تاثیر مثبت بگذارد.

به گزارش تسنیم؛ علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه گفت: به منظور کاهش ابعاد خسارت‌ها باید به سمت انجام اقدامات پیشگیرانه حرکت کنیم و در نتیجه مجوز اجرای طرح‌های مدیریت شهری در شهرهای کشور باید منطبق بر سیاست‌های مدیریت ریسک و مخاطرات باشد.

وی با بیان این که این دور باطل در رویکرد پاسخ محور را باید قطع کرد، افزود: برای جلوگیری از حادثه و یا کمتر کردن تاثیر آن باید به جای رویکرد پاسخ‌محور، رویکرد پیشگیرانه را مد نظر قرار داد.

نصیری گفت: استفاده از توانایی شهرداری‌ها و ظرفیت آنها در کلانشهرهای کشور می‌تواند باعث شکل‌گیری بازوی عملیاتی موفقی برای مدیریت بحران در کشور شود.

از انتقاد به بی‌برنامگی به معاونت اجتماعی شهرداری تهران تا نام‌گذاری معبری به نام علی لندی

انتهای پیام/