شهر خبر

ماریا زاخارووا:

عدم توقف فعالیتهای بیولوژیک در اوکراین اوضاع را وخیم می کند

عدم توقف فعالیتهای بیولوژیک در اوکراین اوضاع را وخیم می کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که اگر فعالیتهای بیولوژیک دراوکراین متوقف نشود همه چیز از کنترل خارج شده و کنترل اوضاع به دست طرف افراطی خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که اگر اکنون فعالیتهای بیولوژیک در اوکراین متوقف نشود، همه چیز از کنترل خارج می شود و اوضاع منحصرا تحت کنترل طرف افراطی قرار می گیرد، طرفی که به نظر می رسد دیگر خودشان هم تحت کنترل نیستند.

وی با اشاره به اینکه داده های مربوط به وجود آزمایشگاههای بیولوژیک آمریکا در اوکراین، تصویر مشارکت واشنگتن را کاملا تغییر داده است، افزود: این آزمایشگاهها ابزاری برای تهدید مستقیم فدراسیون روسیه است.

پیش تر «ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا بر وجود تاسیسات بیولوژیک آمریکا در اراضی اوکراین تاکید کرده و گفته بود که آمریکا در راستای جلوگیری دست یافتن روسیه به کنترل این تاسیسات، تلاش می کند.

لازم به ذکر است که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا نیز اعلام کرده بود که اظهارات وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن می ترسد عوامل بیماری زای ذخیره شده در این تأسیسات به دست متخصصان روسی بیفتد که در این صورت این مسئله نقض کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیک و سمی توسط اوکراین و ایالات متحده خواهد بود.