شهر خبر

لپوصحرا و سالن قهرمان المپیک سرمایه جدید کشتی ایران/ وقتی خارجی‌ها به عشق حسن یزدانی به مازندران می‌آیند

لپوصحرا و سالن قهرمان المپیک سرمایه جدید کشتی ایران/ وقتی خارجی‌ها به عشق حسن یزدانی به مازندران می‌آیند

هنوز عمر مجموعه ورزشی حسن یزدانی به یک ماه نرسیده که اولین خارجی راهی لپوصحرا شده تا کنار قهرمان جهان و المپیک تمرین کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چندی پیش بود که سالن کشتی مجموعه ورزشی چند منظوره حسن یزدانی در لپوصحرا (زادگاه قهرمان جهان و در 15 کیلومتری جویبار) افتتاح شد.
این مجموعه ورزشی که هنوز برای تکمیل و تجهیز به سرمایه زیادی احتیاج دارد، با هزینه شخصی حسن یزدانی تاسیس شده و او برنامه‌های زیادی را برای این مجموعه در نظر دارد.
سالن کشتی لپوصحرا به سه تخته تشک تجهیز شده و حسن یزدانی بنا دارد که مثل خانه کشتی، در کنار تشک‌ها تجهیزات بدنسازی قرار دهد. همچنین چندین سالن دیگر نیز در این مجموعه وجود دارد تا زادگاه قهرمان کشتی جهان و المپیک به پایگاه قهرمانی در استان مازندران تبدیل شود.

جالب اینکه هنوز عمر سالن کشتی لپوصحرا به یک ماه هم نرسیده، قهرمانی از هند به عشق حسن یزدانی به جویبار آمده تا در کنار او در مجموعه ورزشی‌اش تمرین کند. این در شرایطی است که در کشتی امروز دنیا، خیلی از قهرمانان بنام و عنوان‌دار تمرینات‌شان را در دیگر کشورها پیگیری می‌کنند.

همین باجرانگ پونیا قهرمان خوشنام و خوش اخلاق هندی در حالی این بار به ایران و استان مازندران آمده که بخش زیادی از تمریناتش را در کشور آمریکا انجام می‌دهد.

مازندران قطعا محل فوق‌العاده‌ای برای پیگیری تمرینات کشتی‌گیران شاخص دنیا خواهد بود، منطقه‌ای که اگر سالن تمرینی و امکانات خوبی در اختیار قهرمانان قرار دهد، به لحاظ آب و هوا و تعدد حریف تمرینی و مربیان سازنده، یکی از بهترین نقاط دنیا برای تمرین کشتی خواهد بود.

در کنار موقعیت جغرافیایی کشتی مازندران، نام حسن یزدانی یک برند در کشتی دنیاست و نام او به تنهایی می‌تواند یک قهرمان بزرگ را حتی باوجود عدم تجهیز سالن چند منظوره‌اش نیز به روستای لپوصحرا بکشاند.

همین جایگاه است که ضرورت حمایت از حسن یزدانی و مجموعه ورزشی‌اش را بیش از پیش نشان می‌دهد. به نوعی تجهیز این مجموعه و کمک به قهرمان جهان، می‌تواند برای کل مجموعه کشتی و ورزش ایران جایگاه ویژه‌تری ایجاد کند.

همان تفکر اقتصادی که رئیس فدراسیون کشتی از بدو ورودش به کشتی در این رشته داشته و اقدام به بازسازی و تجهیز خانه‌های کشتی و دیگر سالن‌های پایتخت کرده است، تا بتواند میزبان اردوهای مشترک با سایر کشورها و همچنین برگزارکننده کمپ تیم‌های ملی مختلف در خانه کشتی باشد، در مازندران نیز با افتتاح مجموعه ورزشی حسن یزدانی، اتفاق می‌افتد.
مجموعه ورزشی حسن یزدانی جدای از میزبانی از کشتی‌گیران شاخص جهان، می‌تواند میزبان کمپ تیم‌های ملی کشورهای همجوار نیز باشد. ضمن اینکه تجهیز این مجموعه به استخر، فضای ماهیگیری، قایقرانی و ... نیز در دستور کار قهرمان المپیک 2016 ریو است.

حسن یزدانی باید سالیانه مبلغی در حدود 150 میلیون تومان بابت اجاره سالن پرداخت کند، باتوجه به اینکه قهرمان جهان و المپیک این مجموعه را با هزینه شخصی ساخته و از کمک دولتی استفاده نکرده، می‌توان در این زمینه با او همکاری کرد. این همکاری قطعا در آینده به سود ورزش ایران خواهد بود.

باجرانگ پونیا، اولین میهمان خارجی لپوصحرا بود که آنقدر از این فضا خوشش آمده که می‌گوید باز هم برای تمرین به مازندران بازخواهد گشت. اگر مجموعه ورزشی حسن یزدانی خیلی زود تجهیز شود، قطعا تا جهانی صربستان شاهد حضور قهرمانان خارجی زیادی در لپوصحرا خواهیم بود.

قطعا حریفان حسن یزدانی خیلی دوست دارند تمرینات این قهرمان را از نزدیک دیده و حتی با او تمرین کنند. باتوجه به جایگاه این کشتی‌گیر، نه تنها 86 کیلوهای سراسر دنیا، بلکه بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک هم علاقه دارند که در کنار این کشتی‌گیر تمرین کنند.

 

انتهای پیام/