سید علی موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره معضل کمبود پزشک در مناطق محروم گفت: در مناطق محروم علاوه بر اینکه امکانات کم است در حوزه زیر ساخت ها هم با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر محرومیت هایی همچون کمبود آب، راه، جاده سازی و غیره کمبود برخی از نیروهای متخصص هم می تواند در این کاهش دسترسی به امکانات موثر باشد که یکی از این گروه ها پزشکان هستند.

موسوی ادامه داد: در حوزه سلامت مشکل نبود زیر ساخت مثل درمانگاه، بیمارستان، خانه بهداشت  و مشکل دوم کمبود پزشک در این مناطق است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما در حوزه پزشک عمومی و پزشک متخصص در کشور کمبود داریم. برای حل این مشکل درصدد بودیم در بودجه ۱۴۰۱ مصوب کنیم که پزشکان در مناطق محروم از معافیت مالیاتی  برخوردار شوند تا بتوانیم تا حدی مشکلات دسترسی مردم شهرستان ها به پزشک را حل کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ما باید حداقل سیستم دولتی و افراد حاضر در این مجموعه را تشویق کنیم تا در مناطق محروم فعالیت داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه در مناطق محروم و شهرستان های کمتر برخوردار تسهیلاتی هم برای پزشکان از گذشته وجود دارد افزود: پزشک به حد کافی در برخی مناطق کشور داریم. ما باید علاوه بر تصمیم گیری برای افزایش تعداد پزشک زیر ساخت های لازم را هم برای حل این کمبود ها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/