شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کووید

انجمن قلب آمریکا اعلام کرد؛

افراد مبتلا به نقایص قلبی در معرض ریسک بالاتر کووید شدید

افراد مبتلا به نقایص قلبی در معرض ریسک بالاتر کووید شدید

بر اساس یک مطالعه جدید، احتمال ابتلا به بیماری شدید یا مرگ ناشی از کروناویروس در افراد مبتلا به نقایص مادرزادی قلبی که با کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند، تا ۲ برابر بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، افراد مبتلا به نقص قلبی به علاوه یک بیماری زمینه‌ای دیگر، از جمله نارسایی قلبی، فشار خون ریوی، سندرم داون، دیابت یا چاقی، از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید کووید ۱۹ هستند.

محققان دریافتند افراد مبتلا به نقص مادرزادی قلبی که مبتلا به کووید ۱۹ شده‌اند نیز احتمالاً به درمان در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) یا دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند.

بر اساس این مطالعه، در میان افرادی که بیشترین خطر ابتلا به شدیدترین بیماری کووید ۱۹ را داشتند، بیمارانی بودند که نقص قلبی و بیماری دیگری داشتند، ۵۰ سال به بالا سن شان بود و یا مرد بودند.

بیش از دوازده نوع نقص مادرزادی قلبی وجود دارد که زمانی ایجاد می شود که قلب یا رگ های خونی نزدیک قلب به طور طبیعی قبل از تولد رشد نکنند. با توجه به گزارش انجمن قلب آمریکا، نقایص مادرزادی قلب شایع ترین نقص مادرزادی در سراسر جهان است که ۱۵۷ مورد در هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۷ بوده است.

محققان داده‌های مربوط به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان را از مارس ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱، بررسی کردند. بیماران به دو گروه تقسیم شدند: آنهایی که نقص مادرزادی قلبی داشتند و آنهایی که نداشتند.

بررسی ها نشان داد ۵۴% از بیماران با نقص مادرزادی قلب در مقایسه با ۴۳% بیماران بدون نقص مادرزادی قلب در ICU بستری شدند.

همچنین ۲۴% از بیماران مبتلا به نقص مادرزادی قلبی در مقایسه با ۱۵% بیماران بدون نقص مادرزادی قلب به دستگاه تنفس مصنوعی برای تنفس نیاز داشتند. و ۱۱% از بیماران مبتلا به نقص مادرزادی قلب در طول بستری شدن در بیمارستان جان خود را از دست دادند در حالی که ۷% از بیمارانی که نقص مادرزادی قلبی نداشتند فوت کردند.

علاوه بر این، به گفته محققان، افراد مبتلا به نقایص مادرزادی قلبی همواره در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید کووید ۱۹ قرار دارند.