به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ فرهاد مجیدی در دومین دوره حضور خود در استقلال به عنوان سرمربی (به عنوان جانشین استراماچونی) در زمینه کارهای هجومی تیمش فوتبال قابل دفاعی ارائه می داد اما در دفاع آن‌چنان قدرتمند نبود. این مسئله در دوره اول (به عنوان جانشین شفر) و اوایل دوره سوم (به عنوان جانشین فکری و با دستیاری کمالوند) ادامه پیا کرد تا زمانی که گابریله پین به عنوان دستیار او روی نیمکت نشست.

طبق آماری که تیم‌های پراندلی داشته‌اند، خود پین تا به حال تفکراتی دفاعی نداشته و تیم‌های تحت هدایت او و پراندلی در زمینه کارهای دفاعی عملکرد بی‌نظیری نداشته‌اند اما ترکیب او کنار مجیدی باعث شده تا استقلال هم بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص دهد و هم بهترین خط دفاع.

زوج مجیدی و پین از لحاظ مدت زمان همکاری هم بیشترین دوران را بین دیگر زوج‌هایی که مجیدی روی نیمکت ساخته، داشته‌اند. پیشتر کمالوند و نامجو مطلق دستیار مجیدی در مسابقات لیگ بوده‌اند که فعالیت مشترک‌شان به اندازه امسال نبوده و پین ماندگارترین دستیار مجیدی به شمار می‌رود که البته باید دید عمر این همکاری طبق قرارداد پین 2 سال خواهد بود و عاقبتش با جام همراه می شود یا خیر.

انتهای پیام//