به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، شرکت عمران شهر جدید پردیس مماشات با برخی سازندگان مسکن مهر را کنار گذاشته و آنان را تهدید به فسخ قرارداد کرد. این در حالی است که در نخستین روز فعالیت سرپرست جدید شرکت عمران بعد از دریافت حکم ابلاغ توسط معاون وزیر راه و شهرسازی، چهارشنبه 22 دی ماه 1400، پیرفرشی به همراه مدیر فنی و اجرایی و مشاور فنی مدیرعامل شرکت عمران به صورت سرزنده در تعدادی از پروژه‌های فاز 8 حاضر شد و به صورت میدانی مشکلات موجود در این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.


محوریت این بازدید، بررسی دقیق واحدهای آماده تحویل در این پروژه‌ها بود که با حضور در تعدادی از واحدهای هر بلوک تحویلی، مشکلات موجود مشاهده و بلافاصله برای انبوه‌سازان نامتعهد اخطار صادر شد. پیرفرشی ضمن اعلام آخرین هشدارها به برخی از سازندگان جهت رفع نواقص واحدهای تحویلی، تاکید کرد که در صورت رفع نشدن نواقص در اسرع وقت به صورت جدی با این دسته از سازندگان برخورد خواهد شد.


با اعلام پیرفرشی، اورژانس رفع نواقص در حال شناسایی نواقص پروژه‌های مختلف می‌باشد و در صورتی که هر انبوه‌ساز در مهلت مقرر نواقص واحدهای تحویلی پروژه خود را رفع نکند، نواقص هر واحد با حضور اورژانس رفع نقص برطرف می‌شود و دو برابر خسارت، به عنوان جریمه از حساب آن سازنده کسر می‌گردد.


با تاکید سرپرست شرکت عمران، از این پس پرداخت مالی به هر انبوه‌ساز در قبال تنظیم صورتجلسه اجرای تعهد در ظرف مدت زمان مشخص است و در صورتی که پس از پرداخت، تعهد صورت گرفته توسط انبوه‌ساز به صورت کامل و طبق برنامه‌ زمان‌بندی اجرا نگردد، فسخ قرار داد پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پردیس
به نظر می رسد که برخی سازندگان مسکن مهر و پیمانکاران بی تعهد نسبت به ایفای وظایف خود عامل اصلی این تهدید باشند زیرا شرکت عمران و مسئولان آن و علی الخصوص سرپرست شرکت عمران و معاون فنی و عمرانی و اجرایی بارها در بازدیدهای سرزده و از پیش برنامه ریزی شده از بلوک های دارای نواقص بازدید کرده اند و حتی در خیلی از این بازدیدها که پیمانکاران هم حضور داشتند نواقص بلوک ها و ضعف ها به آنان گوشزد شده و این نواقص صورتجلسه شده است اما پیمانکاران به این صورتجلسه و تهدید به فسخ قرارداد بی توجهی کرده اند.


روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پردیس در یک گزارش اعلام کرد که پس از برگزاری جلسات اختصاصی با کلیه انبوه‌سازان فازهای 5، 9 جدید، 9 قدیم و 8 در هفته‌های گذشته و تنظیم صورتجلسه اجرای تعهدات به همراه برنامه زمان‌بندی، با حضور برخی از انبوه‌سازان باقیمانده، صورتجلسات دیگری با این سازندگان تنظیم شد که به برخی از این مصادیق اشاره می کنیم:


 آساپارینا
صورتجلسه‌ای توسط این انبوه‌ساز به مدیر طرح فاز 8 تنظیم گردیده و ریز کارهای باقیمانده در تمامی واحدها و بلوک‌های مشخص شده و طی آن صورتجلسه، در هر 10 روز 5 بلوک قابلیت تحویل داشته باشد و بدون هیچ نقصی و نصبیات و راه‌اندازی آسانسور نیز انجام گرفته باشد.


مقرر شد تا 20 اسفندماه، 5 بلوک که با تشخیص مدیر طرح فاز 8، آسانسور آن‌ها راه‌اندازی شده و به طور کامل و 100 درصد اتمام عملیات انجام پذیرفته و پیماکار از آن بلوک‌ها خارج گردد.


پس از آن مبالغی از شرکت عمران به پیمانکار آسانسور پرداخت خواهد شد. در غیر اینصورت قرارداد این شرکت فسخ خواهد شد.


در صورت انجام گرفته موضوع، طبق روال فوق طرف هر 10 روز 5 بلوک به صورت 100 درصدی قابلیت بهره‌برداری و سکونت را داشته باشد.


 چینه ایلیا
در خصوص دیوارهای حیاط پشتی توسط مشاور سبز اندیش تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف شود که آن دیوارها به چه نحوی اجرا شوند.


دستور پرداخت مبالغی صادر شده ولی حواله آن تا روز شنبه نگه داشته شده تا با نظر مشاور فنی مدیر عامل و تایید ایشان پرداخت گردد.


مقرر گرددید تا 20 اسفندماه توسط سرپرست شرکت عمران بازدیدی از پروژه انجام شود و طی آن 11 بلوکی که آسانسور آن‌ها راه‌اندازی شده است، کاملا و 100 درصدی عملیات باقیمانده بدون نواقص انجام گرفته باشد. حتی تمیزکاری آن‌ها نیز در نظر گرفته باشد. در غیر این صورت قرارداد این شرکت فسخ خواهد شد.

ارگ سازان کیهان
پیرفرشی سرپرست شرکت عمران پردیس به کارگاه ساخت و ساز این پیمانکار مراجعه کرده و ضمن بازدید از 6 بلوک تحویلی، باید تا آن تاریخ در آن 6 بلوک تمامی عملیات باقیمانده به طور کامل و بدون رفع نواقص و ضمن راه‌اندازی آسانسورها، قابلیت بهره‌برداری و سکونت را داشته باشد.


در صورت انجام این موضوع برای ادامه کار تصمیم‌گیری خواهد شد در غیر این صورت، قرارداد فسخ خواهد شد و روند حقوقی و شکایت از این شرکت انجام خواهد پذیرفت.


 سایت 180 واحدی پویان بتن سامان
آسانسورهای 12 بلوک اعلام تحویل این سایت تا 15 اسفندماه راه اندازی گردد. ضمنا تمامی عملیات باقیمانده در این 12 بلوک به طور کامل انجام پذیرفته و نواقص به طور کامل رفع گردد.


در خصوص فرآیند فسخ پروژه جهاندیده و دوباره کاری‌های انجام گرفته توسط این شرکت، تعیین تکلیف شده و مقرر گردید از طرف شرکت پویان بتن گزارش کارشناسی رسمی دادگستری در رابطه به دوباره کاری‌ها ارائه گردد.


اخطار شدید و تهدید به فسخ قرارداد درباره برخی دیگر از پروژه ها از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس وجود دارد و به نظر می رسد که رویه مماشات با پیمانکاران بی تعهد و غیرآشنا نسبت به وظایف خود تمام شده است آنچه که واضح است مردم مظلوم در انتظار سکونت در واحدهای خود هستند که در آستانه عید نوروز به دنبال سکونت در منازل خود که بعد از سال امید به خانه دار شدن آنرا بدست آورده است هستند.


بر اساس این گزارش، شرکت عمران برای مطالبات مردم در صورت لزوم، قرارداد پیمانکاران را فسخ می‌کند.
آیا در استفاده از مصالح و ایمن سازی مسکن مهر پردیس هم به قدر کافی دقت به خرج می‌دهند؟
آیا واقعا ساز و کار این شرکت پیگیری مطالبات مردم است یا نفعی در این پیگیری ها می‌برند؟
انتهای پیام/