شهر خبر

سخنگوی کاخ سفید؛

از اروپایی ها نخواسته ایم نفت و گاز روسیه را کنار بگذارند

 از اروپایی ها نخواسته ایم نفت و گاز روسیه را کنار بگذارند

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ما انتظار نداشتیم و از اروپایی ها نخواستیم که همان اقداماتی را که در ما مورد تحریم نفتی روسیه انجام دادیم، دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که از متحدان اروپایی نخواسته است مانند آمریکا نفت و گاز روسیه را کنار بگذارند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما انتظار نداشتیم و از اروپایی‌ها نخواستیم که همان اقداماتی را که امروز صبح اعلام کردیم، انجام دهند.

ساکی همچنین معتقد است که آمریکایی‌ها به دلیل اقدامات رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، در پمپ بنزین‌ها پول بیشتری می‌پردازند. ساکی گفت: آنچه در حال وقوع است جهش قیمت ناشی از اقدامات پوتین است، نه تحریم‌های ما.

وی توضیح داد که شهروندان آمریکایی باید نه بر دولت این کشور، بلکه بر شرکت‌های نفتی فشار بیاورند و از آنها بخواهند که تولید را افزایش دهند و قیمت‌ها را برای مصرف کنندگان در آمریکا کاهش دهند.

اوایل روز سه‌شنبه، رئیس‌جمهور آمریکا ممنوعیت واردات نفت و گاز از روسیه را به عنوان بخشی از اقدامات اقتصادی در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد.