شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#شورای عالی

بیانیه شورای عالی اموربشردوستانه یمن درباره ادامه محاصره این کشور

کدخبر: 481570
اقتصادنیوز: شورای عالی اموربشردوستانه یمن و همکاری بین‌المللی سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه محاصره، تهدیدی خطرناک برای جان میلیون‌ها یمنی‌ها به ویژه کسانی است که با گرسنگی دست به گریبان یا بیمار هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شورای عالی اموربشردوستانه یمن و همکاری بین‌المللی سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه تشدید محاصره بر یمن و جلوگیری از ورود فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده، جنایت جنگی است که نقض آشکار تمام منشورهای دینی، اخلاقی و قوانین بین المللی است.

المسیره گزارش داد، این شورا اعلام کرد که ادامه محاصره، تهدیدی خطرناک برای جان میلیون‌ها یمنی‌ها به ویژه کسانی است که با گرسنگی دست به گریبان یا بیمار هستند.

به گفته این شورا، دستآورد سیاست گرسنه کردن و محاصره آمریکا و متحدان آنها بر یمن تنها تشدید بحران‌های بشردوستانه و فقر برای مردم یمن است.

این شورا اضافه کرد: محدودیت‌های توجیه ناپذیر برای ورود کالا، دارو و سوخت به یمن و مانع تراشی در راه ورود آن به بندر الحدیده با وجود کسب مجوز قانونی از سازمان ملل متحد، به طور کامل جنایت جنگی است .

شورای عالی امور بشردوستانه یمن تأکید کرد: محاصره تحمیلی بر یمن یکی از علل اصلی به وجود آمدن فاجعه آمیزترین بحران انسانی در جهان است.

این نهاد یمنی از سازمان ملل متحد خواست که به مسؤولیت خود عمل کند و بندر الحدیده و فرودگاه بین المللی صنعا را بازگشایی کرده و به محاصره یمن پایان دهد.

شورای یاد شده همچنین ائتلاف متجاوز سعودی را مسؤول کامل بغرنج شدن شرایط انسانی در یمن دانست که جان میلیون ها یمنی را به واسطه تشدید محاصره و فقدان فرآورده های نفتی تهدید می کند.