شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کربلا

تلفات ۵۵ میلیون نفری جنگ‌های جهانی فراموش شد اما کربلا زنده است | تاکید رهبری بر فقرزدایی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: حضرت آیت‌الله آقای خامنه‌ای مدظله العالی تاکید روی قضیه فقرزدایی و رسیدگی به محرومان تاکید دارند که کم هم نیستند.

محمد محمدی گلپایگانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم «افتتاح همزمان ۸۹۲۷ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۷۸۸ میلیارد تومان» گفت: نامی برده شد از شهید بزرگوارمان، مرحوم آقای قاسم سلیمانی؛ شخصیت والایی که افتخار می‌کرد و می‌گفت ما امام حسینی هستیم.

وی با بیان اینکه مکتب حضرت اباعبدالله الحسین مکتبی است که تا ابدیت زنده خواهد بود، گفت: همه حوادثی که در جهان اتفاق افتاده و حوادث بزرگی هم بوده، به مرور زمان گرد فراموشی بر آن نشسته است. جنگ جهانی اول و دوم کم تلفات نداشت. تا ۵۵ میلیون نفر هم نوشته‌اند. اما اگر کسی بخواهد اطلاعاتی از این جنگ داشته باشد در گوشه کتابخانه‌ها و در کتابهای تاریخی باید بگردد و پیدا کند که این داستان چیست و از کجا شروع شده است؟. همه فراموش شد، اما حادثه کربلا نه تنها زنده است، روز به روز هم بر رونق‌اش بیشتر افزوده می‌شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما افتخار داریم که ایام محرم که می‌شود وضع و سبک زندگی مردم عوض می‌شود. لباس سیاه می‌پوشند و دسته‌جات عزاداری راه می‌اندازند و هرچه با شکوه‌تر هرسال برگزار می‌شود. این قضیه فراموش نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم، افزود: از آقای مهندس فتاح تشکر می‌کنیم و خدا قوت عرض می‌کنیم.

محمدی گلپایگانی همچنین گفت: حضرت آیت‌الله آقای خامنه‌ای مدظله العالی تاکید روی قضیه فقرزدایی و رسیدگی به محرومان تاکید دارند که کم هم نیستند.