شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مالیات#مجلس

با موافقت نمایندگان؛

دولت مکلف به اختصاص بخشی از مالیات برای توسعه ورزش شد

دولت مکلف به اختصاص بخشی از مالیات برای توسعه ورزش شد

براساس تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف به اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش همگانی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه ۱۷ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با الحاق یک بند به ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، دولت مکلف است ۲۷ درصد از کل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد. این مبلغ در ردیف‌های مربوط به وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در بودجه سنواتی پیش بینی می‌شود و پس از مبادله موافقتنامه در اختیار وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد.

تبصره ۱- این اعتبار فقط در استان‌ها هزینه می‌گردد.

تبصره ۲- پرداخت هر گونه وجهی از بودجه کل کشور به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه‌ای ممنوع است و در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.

تبصره ۳- از مجموع عوارض و مالیات ۹ درصدی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده قبل از توزیع آن منابع بین ذینفعان مبلغ مورد نظر این ماده کسر خواهد شد.

تبصره ۴- دولت مکلف است یک پنجم از منابع درآمدی ماده ۹۴ و یک پنجم از منابع درآمدی ماده ۷۲ این قانون را برای ازدواج و اشتغال جوانان به عنوان سهم وزارت ورزش مطابق بودجه سنواتی پیش‌بینی و هزینه نماید.