شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#کشتار غیرنظامیان#سازمان ملل

سازمان ملل:

داعش مسئول بیشترین کشتار غیرنظامیان در افغانستان است

داعش نمایه

سازمان ملل گزارش داد که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان حدود ۴۰۰ غیرنظامی در افغانستان کشته شدند که مسئولیت بیش از ۸۰ درصد آن داعش بوده است.

به گزارش مشرق، «میچل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که اگرچه افغانستان در ماه‌های اخیر شاهد کاهش شدید تلفات غیرنظامیان بوده است، اما وضعیت حقوق بشر برای بسیاری از افغان‌ها نگران کننده می‌باشد.

وی افزود که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان تاکنون کشته شدن ۳۹۷ غیرنظامی و زخمی شدن ۷۵۶ غیرنظامی در این کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش «رویترز»، در این گزارش آمده است که شاخه خوراسان داعش با انجام چندین حمله انتحاری و حملات متعدد دیگر که بیشتر آن علیه شیعیان افغانستان صورت گرفت، مسئول بیش از ۸۰ درصد این تلفات است.

باچله در ادامه اظهارداشت که وزیر کشور طالبان اخیراً در فرمانی به نیروهای امنیتی دستور داد تا به افراد در ایست‌های بازرسی شلیک نکنند و آن‌ها را به داشتن حکم قضایی پیش از بازرسی خانه‌ها ملزم کرد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که از هیئت حاکمه افغانستان درخواست خواهد کرد تا ضمن اجرای رویکردهای خود در حکومتداری نسبت به تعهدات خویش برای حمایت از حقوق بشر پایبند باشد.

منبع: تسنیم