شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان#مجلس#دولت
بررسی لایحه بودجه|

کارکنان مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، رسمی می‌شوند

نمایندگان مجلس تمامی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت را مکلف به استخدام و تبدیل وضعیت تمامی مشمولان قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران طبق شرایط و الزاماتی کردند.
خبرگزاری میزان -  نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با اصلاح بند الحاقی (۱) به تبصره (۲۰)  موافقت کردند.

در بند الحاقی اصلاح شده تبصره (۲۰) آمده است: حکم بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه ۱۴۰۰ به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

۱- تبدیل وضعیت آن‌ها به معنای ارتقاء جایگاه شغلی آن‌ها نمی‌باشد.

۲- شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات غیرانتفاعی وابسته با دولت نیز مشمول این حکم می‌شوند.

۳- کسانی که تا پایان سال ۹۹ حداقل در آن دستگاه مشغول به کار باشند مشمول این قانون می‌گردند.

۴- افراد مشمول این حکم شرایط عمومی و صلاحیت عمومی مرتبط را داشته باشند.

در بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز آمده است: در راستای اجرای بند (ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلفند، نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه‌ی مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که با عناوین مختلف در دستگاه‌های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آن‌ها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی می‌باشد و یا از محل اعتبارات جاری و تبصره ماده (۳۲) و ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتبارات طرح‌های عمرانی و یا سایر عناوین از جمله حاکمیتی و تصدی‌گری موضوع بند‌های (الف) و (ب) ماده (۴۵) قانون مدیریت خدمات کشوری خدمت نموده و یا می‌نمایند با طی مراحل گزینش با رعایت تبصره (۲) بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹/۱۰/۱۵ به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند. اعتبار مورد نیاز این حکم از محل ردیف ۸۸ – ۵۵۰۰۰۰ به مبلغ پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در اختیار دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

مسؤولیت حُسن اجرا و نظارت براین قانون به عهده سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور، بنیادشهید و امور ایثارگران، سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و عالی‌ترین مقام دستگاه‌های ذی‌ربط می‌باشد. 
 

انتهای پیام/