شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#توافق هسته‌ای

مذاکره‌ کننده ارشد ایران غیرمنتظره‌ وین را ترک کرد | توافق هسته‌ای در خطر است؟

دیپلمات‌های غربی اعلام کردند که روسیه خواستار تضمین‌های کتبی درباره این شد که تحریم‌های غرب، همکاری روسیه با ایران را تضعیف نخواهد کرد.

مذاکرات وین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال به نقل از دیپلمات‌های غربی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران در وین گزارش داد، روسیه خواستار تضمین‌های کتبی درباره این شده است که تحریم‌های غرب، همکاری روسیه با ایران را تضعیف نخواهد کرد.

به گفته این دیپلمات‌ها تضمین‌های مورد نیاز روسیه شامل عدم به خطر انداختن مبادله اورانیوم با ایران است.

وال‌استریت‌ژورنال همچنین نوشت، مذاکره‌کننده ارشد ایران به‌طور غیرمنتظره‌ای وین را با توقف مذاکرات ترک کرد. مشخص نشد که چرا آقای علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران وین را ترک کرد و چه زمانی برمی‌گردد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت: اگر تصمیماتی در تهران و واشنگتن اتخاذ نشود، توافق هسته‌ای در خطر است.

«انریکه مورا» مذاکره کننده ارشد اروپایی حاضر در وین روز گذشته (دوشنبه) در پیامی توییتری با بیان آنکه دیگر نشست رسمی در وین برگزار نخواهد شد، اعلام کرد که زمان آن رسیده که تصمیمات سیاسی به این مذاکرات پایان دهند.

وزارت خارجه ترکیه دیروز از تماس تلفنی «حسین امیرعبداللهیان» و «مولود چاووش اوغلو»، وزرای خارجه ایران و ترکیه و بحث درباره تحولات اوکراین و مذاکرات وین خبر داد.

پیش از این نیز وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود تماسی تلفنی داشته و درخصوص تحولات اخیر اوکراین و برجام گفت‌وگو کرده است.