شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#روسیه

گزارش نشنال ریویو از همکاری روسیه و آمریکا در مورد ایران

نشنال ریویو در تحلیلی به همکاری روسیه و آمریکا در مورد ایران پرداخت.

اعتمادآنلاین|

به نظر می‌رسد راب مالی نماینده ارشد بایدن در امور ایران مشتاق است تا در ازای احیای توافق امتیازاتی به ایران دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال ریویو، از طرفی جو بایدن حتی در حالی که موضعی سخت علیه روسیه می‌گیرد، با روسیه در مورد ایران کار می‌کند.

طبق گزارش‌ها، ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی و همچنین روسیه به دستیابی به توافقی برای بازگرداندن توافق هسته‌ای دوران اوباما با ایران نزدیک شده‌اند. به نظر می‌رسد یکی از موانع، درخواست روسیه برای «ضمانت کتبی» است که تحریم‌ها «به هیچ وجه به همکاری تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری کامل روسیه و همکاری‌های فنی-نظامی با دولت ایران لطمه نمی‌زند».

 آیا بایدن و پوتین پس از اتمام این کار و رسیدن به توافق به یکدیگر تبریک می‌گویند، کاری که اوباما و رهبر روسیه پس از دستیابی به توافق اولیه انجام دادند؟ آیا کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار خواهد شد، حتی در شرایطی که پوتین یک کشور مستقل را مورد حمله قرار داده است؟

اگر کسی سزاوار جشن توافق با ایران باشد، راب مالی، نماینده ارشد بایدن در مذاکرات خواهد بود. زمانی که بایدن مالی را منصوب کرد، گزارش شد که «محافظه‌کاران» و «تندروها» با این انتخاب مخالفت کردند. در حالی که این انتخاب توسط عده‌ای هم تایید شد. به نظر می‌رسد نگرانی جمهوری‌خواهان در مورد انتخاب راب مالی درست باشد.