به گزارش برنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پس از آنکه تیم داوری مسابقه گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس تهران با پوشیدن پیراهن منقش به تصویر دو خلبان فداکار سرهنگ شهید صادق فلاحی و سرگرد شهید علیرضا حنیفه‌زاد یاد و خاطره این دو قهرمان را گرامی داشتند، حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال، علیرضا امامی‌فر رئیس مرکز ملی، علی میرغفاری معاون اجرایی و احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی به نمایندگی از خانواده فوتبال برای اهدای این پیراهن و تجلیل از مقام شامخ شهدای نیروی هوایی با امیر سرتیپ دوم علی‌اکبر طالب‌زاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، امیر معین‌پور معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین سرهنگ بیاتانی مدیر تربیت بدنی نهاجا و جمعی از فرماندهان ارتش دیدار کردند.

در ابتدای این نشست، سرتیپ دوم امیر طالب‌زاده ضمن ابلاغ سلام و تقدیر امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بابت این اقدام فرهنگی گفت: ارتش همیشه کنار ملت است و ما از روزی که این لباس مقدس را به تن می‌کنیم می‌دانیم که وظیفه‌مان سربازی و خدمت به مردم و میهن است، بسیار خوشحالیم که شما در فدراسیون فوتبال با این کار پیام فداکاری دو همکار شهید ما را به مخاطب میلیونی فوتبال انعکاس دادید.

حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز با بیان اینکه فوتبال همیشه کنار قهرمان‌های ملی می‌ایستد بیان داشت:ما قدردان فداکاری‌های نیروهای مسلح هستیم، مردم هرگز جانفشانی نیروهای ارتشی به ویژه هوانیرو را در خلال جنگ تحمیلی فراموش نکرده‌اند و امنیت و آرامش امروز را مرهون قهرمان‌هایی چون شما هستیم.

وی افزود: جامعه داوری همواره شریف و زحمتکش هستند و از اخلاق‌مدارترین ارکان فوتبال به شمار می‌آیند. این باعث افتخار ماست که سرهنگ محمدحسین ترابیان را به عنوان یک داور ممتاز کنار خودمان داریم، کاری که ایشان به همراه محمدرضا منصوری (کمک داور)، محمدرضا مدیرروستا (کمک داور) و محمدرضا تارخ(داور چهارم) انجام دادند یک ادای دین بود. فوتبال خودش را در قبال جامعه مسئول می‌داند و در فدراسیون فوتبال فراتر از یک بازی به آن نگاه می‌کنیم و امیدواریم در آینده زمینه همکاری‌های بیشتری میان ما و شما برای بازتاب اقدامات ارزشمند فداکاران وطن میسر شود.

گفتنی است در ابتدای اسفندماه سال‌جاری دو خلبان پایگاه هوایی شهید فکوری؛ صادق فلاحی و علیرضا حنیفه‌زاد پس از بروز نقص در هواپیمای آموزشی جنگی برای کاهش تلفات انسانی در منطقه مسکونی، هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت کردند که در نتیجه این اقدام فداکارانه به شهادت رسیدند.

در حاشیه این دیدار و پس از تبادل یابودها، با حضور نمایندگان فدارسیون فوتبال و جمعی از خلبانان بازنشسته به مناسبت هفته درختکاری، چند اصله درخت به یاد شهدای سرافراز نیروی هوایی کاشته شد.

انتهای پیام//