شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه#جمعه

گشایش نمایشگاه «بهار خیالی نگاری» در موزه امام علی (ع)

گشایش نمایشگاه «بهار خیالی نگاری» در موزه امام علی (ع)

نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای «بهار خیالی نگاری» به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار جمعه ۲۰ اسفند در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای «بهار خیالی نگاری» با نمایش پرده‌ها و نقاشی‌های قهوه خانه‌ای با مضامین مذهبی، شاهنامه‌ای، بزمی و خیالی به هنرمندی مهدی طالعی نیا به همراه آثاری از میرزاعلی شفائی، مصطفی حمیدی، محمد حمیدی و محمد پورفرزانه به نمایش در می‌آید.

همچنین ۲ اثر قهوه خانه‌ای از گنجینه موزه اثر حسین همدانی و حسین قوللر آغاسی به این مجموعه نمایشگاه اضافه می‌شود و به این ترتیب آثار استادان نسل اول و دوم و سوم این هنر در موزه امام علی (ع) در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

در افتتاحیه این نمایشگاه، نشست تخصصی با عنوان تجدید حیات هنرهای مردمی با حضور هادی سیف، نویسنده و پژوهشگر هنرهای سنتی برگزار می‌شود و کارگاه آموزشی نقاشی قهوه خانه‌ای به هنرمندی مهدی طالعی نیا بخش دیگری از این برنامه است.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولیعصر (عج)، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.