به گزارش برنا، به نقل از روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز،  جن ساکی سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: آنچه رئیس‌جمهوری امریکا بیشتر بر آن متمرکز بوده، تضمین این است که به اقدامات تنبیهی علیه روسیه ادامه دهیم در حالیکه تمامی اقدامات لازم برای محدود کردن تاثیر این تدابیر نیز انجام شود.

تا به حال، تحت فشار گذاشتن اقتصاد روسیه از سوی غرب به دلیل تهاجم به اوکراین، بخش انرژی قوی روسیه را شامل نشده و مقامات دولتی پیشنهاد می‌کنند که چنین اقدامی می‌تواند اقتصاد جهانی را تضعیف کند.

اما با توجه به افزایش بمباران‌ شهرهای اوکراین، فشارهای سیاسی بر غرب در این رابطه که اقدامات بیشتری برای تحت فشار گذاشتن پوتین در متوقف کردن حملات روسیه انجام دهد، تشدید شده است.

در ادامه این گزارش لس‌آنجلس تایمز آمده است: مقامات آمریکایی اعلام کردند که  دولت بایدن در حال بررسی کاهش محدودیت های مربوط به واردات نفت ونزوئلا با هدف کاهش تاثیر ناشی از فقدان نفت روسیه در بازارهای جهانی است.

گزارش شده است که دولت بایدن همچنین به  دنبال متقاعد کردن عربستان برای تقویت تولید نفت خود است.

بایدن دوشنبه با صدراعظم آلمان، رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر انگلیس گفتگو کرد، اگرچه در بیانیه کاخ سفید هیچ اشاره ای به اینکه این مقامات در مورد ممنوعیت حوزه انرژی روسیه صحبت کرده اند، نشد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا  اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که دولت بایدن در حال بررسی چشم انداز مسئله ممنوعیت واردات نفت روسیه با هماهنگی متحدان واشنگتن است.

انتهای پیام/