شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عتبات#ثبت‌نام#زائران#عراق#تعداد

جزییات زمان آغاز ثبت‌نام قطعی سفر نوروزی به عتبات / ارائه تسهیلات بانکی به زائران عتبات نوروزی

حدود ۴۱ هزار نفر برای سفر نوروزی عراق ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار نفر برای سفر هوایی و ۱۵ هزار نفر دیگر برای سفر زمینی درخواست داده‌اند.

جزییات زمان آغاز ثبت‌نام قطعی سفر نوروزی به عتبات / ارائه تسهیلات بانکی به زائران عتبات نوروزی

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، ثبت‌نام قطعی سفر نوروزی به عتبات از امروز آغاز شده و این در حالی است که طبق اعلام سازمان حج و زیارت هنوز مرزهای زمینی برای این سفر باز نشده‌اند.

ثبت‌نام قطعی سفر نوروزی به عتبات از ساعت ۱۰ امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه آغاز می‌شود و پذیرفته‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان حج و زیارت با پرداخت هزینه سفر و انتخاب کاروان ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

پیش‌تر اعلام شده بود سفر نوروزی به عتبات شامل بسته‌های ۷ و ۱۲ روزه و هزینه آن برای رفت و برگشت هوایی بین ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای رفت هوایی و بازگشت زمینی بین ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان است.

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدود ۴۱ هزار نفر برای سفر نوروزی عراق ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار نفر برای سفر هوایی و ۱۵ هزار نفر دیگر برای سفر زمینی درخواست داده‌اند.

این در حالی است که معاون عتبات سازمان حج و زیارت، امروز به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است «از سال ۹۸ و همزمان با شیوع کرونا مرزهای زمینی بسته شد و تا الان نتوانستیم مرزها را باز کنیم». به همین دلیل فعلافقط ۱۳ هزار نفر از درخواست‌کنندگان سفر هوایی می‌توانند ثبت‌نام خود را قطعی کنند. 

اولویت‌بندی زائران

زائران پذیرفته‌شده برای سفر نوروزی به عتبات در ۸ گروه اولویت‌بندی شده‌اند. اولویت‌های اول و دوم از ساعت ۱۰ صبح، اولویت‌های سوم و چهارم از ساعت ۱۲ ظهر و اولویت‌های پنجم و ششم از ساعت ۱۴ باید ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

همچنین اولویت‌های هفتم و هشتم که زائران ذخیره هستند، در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها، از ساعت ۱۰:۳۰ صبح شنبه آینده ۲۱ اسفندماه می‌توانند ثبت‌نام کنند.

تاریخ و مبدأ اعزام زائران

اعزام زائران به سفر نوروزی عتبات از ۲۴ اسفندماه تا ۸ فروردین‌ماه و از ۸ فرودگاه تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرمان، یزد، شیراز و ساری صورت می‌گیرد.

ارائه تسهیلات بانکی به زائران عتبات نوروزی

با توجه به اینکه سازمان حج و زیارت اعلام کرده است تسهیلات بانکی به زائران سفر عتبات عالیات تخصیص خواهد داد، پذیرفته‌شدگان پس از ثبت‌نام قطعی می‌توانند از وام کم‌بهره به مبلغ ۵ میلیون تومان از یکی از بانک‌های ملت، ملی و شهر بهره‌مند شوند.

احتمال بازگشایی مرز زمینی عتبات تا نیمه شعبان

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت نیز امروز به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: صحبت‌هایی درباره بازگشایی مرز زمینی عتبات در ماه شعبان شده بود اما طرف عراقی هنوز به صورت مکتوب  چیزی به ما نداده و مصوبه‌ای هم در این زمینه اعلام نکرده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز صبح امروز اعلام کرد که تاکنون لغو روادید در مرزهای زمینی با عراق برای سفر زیارت عتبات عالیات تغییر نکرده و این مرزها همچنان بسته است.