آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه شنبه) در نهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم» که در محل ساختمان سابق مجلس برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت برای اعضا و موفقیت در این اجلاس، گفت: ان شاالله برگزاری این اجلاس در پایان سال نتیجه خوبی داشته باشد. باید برای مسائل به صورت زمانی فکری کنیم تا افرادی که با مسائل مختلف درگیر هستند و وضع مالی خوبی ندارند فکری شود.

وی افزود: معتقدم همیشه حرف‌هایی که می زنیم باید نتایج عملی هم داشته باشد. ان شاالله خداوند به ما اخلاص و معرفت بدهد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه من نگران اقشار ضعیف جامعه و محرومان هستم،اظهار داشت: قشر محروم و عائله مندان بسیار سختی می‌کشند که قابل تصور نیست. حضرت علی (ع) طاقت دیدن فقیر و گرسنه نداشتند و واقعاً برای ایشان سخت بود.

آیت الله جنتی افزود: امام علی (ع) نمی‌توانست ببیند شکمی گرسنه باشد،از این رو می‌فرمودند در محلی که من حکومت می‌کنم، نه یک شکم گرسنه هست، نه کسی وجود دارد که آب و خانه نداشته باشد و همه اینها تامین می‌شود؛ این حکومت علوی است.

وی تاکید کرد: امیدوار هستیم ما هم راه امام علی (ع) که راه سخت و مشکلی است و ریاضت می‌خواهد را طی کنیم. من خجالت می‌کشم که این چنین نیستم اما آرزوی من این است که چنین باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از رئیس جمهور به منظور تلاش برای حل مشکلات، گفت: امیدوار هستیم دیگر اعضای کارکنان دولت در مسیر رئیس دولت که دارد تلاش می‌کند، حرکت کنند. سیر کردن شکم گرسنگان اگر محقق شود ما معجزه کردیم. لباس و وسایل زندگی و بهداشت هم لازم است اما حداقل آن برخورداری از آب و نان است.

آیت الله جنتی گفت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که ما اصلاً شکم گرسنه نداشته باشیم یا تعداد آن به حداقل برسد. حکومت علوی به این شکل است و تلاش می کنیم که در پایان سال اولویت‌ها را در نظر بگیریم و اولویت ایتام و سادات و خانواده‌های عائله مند هستند که درمانده نباشند و دیگران را تشویق کنیم که به این امور بپردازند.