شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا

چراغ سبز قیمت طلا به بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز 17 اسفند

کدخبر: 481338
بررسی ها نشان می دهد که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به بالای خط ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و حباب منفی سکه به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه بالای خط ۱۲ میلیون تومانی قرار گرفته است. برگشت سکه به بالای خط یاد شده به معنای آن است که به صورت موقت،‌ کاهشی ها از بازار فلز گران بهای داخلی خارج شده اند. به گفته فعالان، افزایش قابل توجه بهای اونس طلا در بازارهای جهانی یکی از عوامل مهمی بود که در روز دوشنبه خریداران را به خرید فلز گران بهای داخلی ترغیب کرد. طلای جهانی دیروز توانست به نزدیک مرز ۲ هزار دلاری برسد و این موضوع انتظارات افزایشی را در بازار داخلی سکه تقویت کرد. 

در کنار افزایش بهای طلا، دیروز خبری از نیروهای کاهشی در بازار ارز نبود. عدم کاهش دلار دیگر متغیر مهمی است که خریداران بازار سکه را فعال تر کرده است. به باور بیشتر تحلیل گران بازار اگر امروز اسکناس آمریکایی از مرز ۲۶ هزار تومانی عقب نشینی نکند، سکه امامی شانس این را خواهد داشت که با قدرت به سوی سطح ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت کند. دیشب فلز گران بهای داخلی حتی تا محدوده ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومانی نیز پیش روی کرد و همین موضوع احتمال رشد فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز جاری را برجسته می کند. 

بررسی ها نشان می دهد که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به بالای خط ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و حباب منفی سکه به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. چنین موضوعی خرید سکه را از لحاظ بنیادی به صرفه جلوه می دهد، هر چند که هراس از افت یکباره دلار بر شانه های سکه بازان سنگینی می کند.