بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا اظهار کرد: بیمارستان های خیریه شاکی ازاین هستند که چرا تعرفه هایشان کم است چرا که هزینه های بالایی دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که بیمارستان های خیریه دارند این است که آن ها منابع دولتی ندارد و با گرانی های مواد غذایی، دارو و... تقاضای افزایش تعرفه دارند، افزود: بیمارستان های دولتی باید تعرفه هایی در حدی داشته باشند که بتوانند بیمارستان را اداره کنند و باید تعرفه ای متناسب داشته باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بسیاری از بیمارستان ها به دلیل اینکه هزینه ها جوابگو نیاز آن ها نیز مجبور به تعطیلی هستند و نظر ما این است که مراکز  تعطیل را وزارت بهداشت کمک کند تا احیا شود.

عین اللهی ادامه داد: بالای 92 درصد از مردم واکسن زدند و آخرین مصوبه ستاد کرونا اعلام کرد برای سفرهای نوروزی افرادی که سه دز واکسن نزدند باید پی سی ار منفی 72 ساعته خود را ارائه کنند.

وزیر بهداشت درباره تصویب حذف ارز ترحیجی گفت: بحث ما درباره ارز ترجیحی دارو است و دارو باید با تجویز پزشک به بیمار داده شود؛ در این راستا باید بیمه ها هزینه را پرداخت کنند. بنابراین منابع مالی ناشی از حذف ترحیجی دارو ها باید به بیمه پرداخت کنند تا بیمه ها گرانی دارو را بتوانند پرداخت کنندو

انتهای پیام/