به گزارش برنا؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در تماس تلفنی با «مولود چاوش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه، درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، همچنین برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین، گفتگو و تبادل نظر کرد.

طرفین با ابلاغ سلام رؤسای جمهور ایران و ترکیه، به سفر آتی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به ایران در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تهران و آنکارا اشاره کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد: روابط دوجانبه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و هفته آینده هیئت‌هایی از دو کشور در راستای پیگیری توسعه همه‌جانبه‌ روابط به تهران و آنکارا سفر خواهند کرد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی، ضمن آرزوی برگزاری موفقیت‌آمیر نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا و نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین اظهار کرد: هیاتی از وزارت امور خارجه ایران نیز در مجمع دیپلماسی آنتالیا شرکت خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: از راه‌حل سیاسی در اوکراین و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه‌حل سیاسی حمایت می‌کنیم و آماده هرگونه کمکی برای پیشبرد این روند هستیم.

«مولود چاووش اوغلو» نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تأکید بر گام‌های مؤثر و ملموس در پیشبرد روابط دو جانبه در سایه حمایت رؤسای جمهور دو کشور، روابط دو کشور را ممتاز و دوستانه خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه با تشریح موضع کشورش در مخالفت با اعمال تحریم علیه کشورها تأکید کرد: تحریم راه‌حل هیچ مشکلی نیست.

«مولود چاوش اوغلو» نیز با ابراز نگرانی از پیچیده‌تر شدن بحران اوکراین و احتمال وقوع فاجعه انسانی و افزایش موج مهاجرین و پناهندگان، هدف از نشست سه‌جانبه وزرای امور خارجه روسیه، ترکیه و اوکراین را برقراری آتش‌بس در منطقه و صلح پایدار دانست و تلاش برای بهبودی اوضاع در این منطقه را بسیار حائز اهمیت خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر از امیرعبداللهیان برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

انتهای پیام/