حمایت ناتو از اوکراین با جاسوسی از نیروهای روس با 100 ماهواره نظامی

منابع موثق خبر دادند که کشورهای عضو ناتو در حال حمایت از اوکراین هستند و این بار این کشور را به اطلاعاتی درباره تحرکات نیروهای روس مجهز می‌کنند.

این منابع به شبکه خبری المیادین گفتند که بیش از ۱۰۰ ماهوار نظامی متعلق به کشورهای ناتو، مأموریت دارند که این اطلاعات را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار دهند.

منابع مذکور ادامه دادند: «اگر ارتش روسیه علیه ارتش اوکراین، جنگ را آغاز کند، این جنگ طی چند روز به پایان خواهد رسید... ارتش روسیه در حال انجام عملیات نظامی ویژه و دقیقی است».

به گفته این منابع، نظام اوکراین و حامیان غربی این کشور، در حال خرید وقت هستند تا «مزدور و تروریست اجیر کنند و بدین ترتیب، زمان عملیات نظامی را طولانی سازند».

پیش از این نیز شبکه «سی ان ان» آمریکا به نقل از یک مسئول بلندپایه در وزارت دفاع این کشور گزارش داد که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، هفته گذشته از یک فرودگاه در نزدیکی مرزهای اوکراین بازدید کرد و هم اکنون به یک مرکز انبار تسلیحاتی بدل شده است.

حمایت ناتو از اوکراین با جاسوسی از نیروهای روس با 100 ماهواره نظامی

روسیه پنجم اسنفد ماه جاری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دنباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفتهکه نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.