به گزارش برنا، مراسم افتتاح ساختمان جدید اداری فدراسیون تیروکمان امروز دوشنبه ۱۶ اسفند با حضور دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، دکتر عبدالحمید احمدی مشاور وزیر ورزش و جوانان و جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی در سایت تیروکمان برگزار شد.

در این مراسم وزیر ورزش و جوانان به مناسبت روز درختکاری، نهالی را در محوطه سایت تیروکمان کاشت و پس از افتتاح ساختمان جدید اداری فدراسیون تیروکمان از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

دکتر سجادی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به شعبانی بهار و همکارانش برای افتتاح ساختمان جدید اداری این فدراسیون در سایت تیروکمان، گفت: پیش از حضور در این مراسم، به بهانه روز درختکاری مراسمی در ورزشگاه آزادی داشتیم که با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و مدیریت مجموعه چند نهال به نام شهدای ورزشکار و پیشکسوتان ورزشی که در بین ما نیستند، کاشته شد که امیدوارم با این کار ادای دین کرده باشیم.

وی درباره وضعیت فدراسیون وزنه برداری و بلاتکلیف بودن این فدراسیون، گفت: این فدراسیون بلاتکلیف نیست و علی مرادی به عنوان رییس فدراسیون کارها را به خوبی پیش می برد و چراغ فدراسیون را روشن نگه داشته است و تا زمانی که حکم بازنشستگی وی به طور رسمی اعلام‌ نشود، در فدراسیون حضور خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، افزود: فردا سه شنبه در مجمع عمومی در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

دکتر سجادی با بیان این که ورزش فقط مدال آوری و کسب سکو نیست، اظهار داشت: باید به تمام ابعاد ورزش توجه شود تا ارزش های آن به ویژه بُعد فرهنگی ورزش نیز دیده شود. ما می توانیم در کنار سایر آموزه های دینی، از طریق آموزش های ورزشی، تعلیم و تربیت را نیز کامل کنیم بنابراین فدراسیونها باید در کنار انجام فعالیت های قهرمانی، کمیته ها و ابعاد همگانی را نیز جدی بگیرند.

وی ادامه داد: زمانی که مسوولیت نداشتم، هر زمان از جلوی درب غربی ورزشگاه آزادی رد می شدم و با انبوهی از جمعیت که پشت درب آزادی جمع می شدند و اجازه ورود به آنها داده نمی شد، غصه می خوردم، همیشه دعا می کردم که اگر زمانی مسوولیتی در ورزش به من سپرده شد، کاری کنم که استفاده از دور دریاچه آزادی برای عموم میسر شود. خوشحالم که امروز این مساله اتفاق افتاده است. معنی ندارد که سال به سال ورزش گران شود، این امر منطقی نیست. باید کاری کنیم که ورزش همگانی فرهنگ سازی شود تا امکان استفاده رایگان از مجموعه های ورزشی برای مردم فراهم‌ شود.

همچنین شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید فدراسیون تیروکمان، گفت: نقش وزارت ورزش و جوانان در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در این دوره استثنایی است. هر زمان نیاز به حمایت وزارت ورزش و جوانان داشتیم، وزیر ورزش همواره حامی ما بودند، به طوری که می توانم بگویم اگر امروز شاهد افتتاح ساختمان جدید فدراسیون هستیم به خاطر حمایت های خوب شخص وزیر ورزش و جوانان بوده است.

گفتنی است در این مراسم وزیر ورزش و جوانان از اسماعیل عبادی مربی تیم ملی کامپوند، امیر کاظم پور و گیسا بایبوردی که در قهرمانی آسیا بنگلادش به مدال برنز میکس کامپوند و راحله فارسی و خشنودی کیا که به مدال نقره تیمی کامپوند بانوان دست پیدا کرده بودند، تجلیل کرد.

کمانداران ریکرو و کامپوند اعزامی به کاپ آسیا تایلند نیز توسط فدراسیون تیروکمان پیش از اعزام به این مسابقات تجلیل و مورد تشویق قرار گرفتند.

همچنین از سوی دکتر سجادی لوح تقدیر به مهدی میرجلیلی، سردار یزدانی و برخی دیگر از مسوولین اهدا شد.

انتهای پیام//