شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران#بارش باران

۵ روز بارانی در انتظار تهرانی‌ها | عمده بارش‌ها در چه روزهایی رخ می‌دهد؟

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده با توجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی آسمان نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، طی پنج روز آینده با توجه به فعالیت متناوب سامانه بارشی آسمان نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و رگبار و رعدوبرق و وزش باد (گاهی شدید)، در ارتفاعات بارش‌ها به‌صورت باران و برف و کولاک برف همراه با مه پیش‌بینی می‌شود.

عمده بارش‌ها برای امروز (۱۶ اسفندماه)، اواخر وقت چهارشنبه (۱۸ اسفندماه) و روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۹ و ۲۰ اسفندماه) بخصوص در مرکز و نیمه شمالی استان است.

 سه‌شنبه شب (۱۷ اسفندماه) و روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۹ و ۲۰ اسفندماه) وزش باد (گاهی شدید) به‌ویژه در نیمه جنوبی استان مورد انتظار است.

امروز (۱۶ اسفندماه) کاهش نسبی دما و از فردا تا پنجشنبه (۱۷ تا ۱۹ اسفندماه) روند افزایشی دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۷ اسفندماه) قسمتی ابری و  به‌تدریج نیمه ابری و گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده در بعدازظهر با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (۱۷ اسفندماه) نیمه‌ابری و به‌تدریج ابری و گاهی وزش باد واواخر وقت بارش باران با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیرورکوه - امین‌آباد با دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.