شهر خبر

با تصویب نمایندگان:

رانندگان متخلف جریمه خود را از طریق پیامک دریافت خواهند کرد

رانندگان متخلف جریمه خود را از طریق پیامک دریافت خواهند کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال جریمه تخلفات رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی از طریق پیامک به مالکان خودروها موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ح) و (و) تبصره (۱۰) این لایحه موافقت کردند.

بند (ح) تبصره (۱۰) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

در اجرای ماده (۸) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۸/۱۲/۱۳۸۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی، تخلفات و جریمه‌های رانندگی براساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از طریق پیامک به مالکان خودروها اعلام می‌شود.

اپراتورهای تلفن همراه موظفند هزینه پیامک‌ها را در قبوض تلفن همراه مالکان وسیله نقلیه درج و مبالغ مربوطه را از آنها دریافت کنند.

همچنین در بند (و) تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه آمده است:

در اجرای ماده (۱۱۰) قانون برنامه ششم توسعه، نیروهای مسلح مکلفند کمک‌هزینه مسکن کارکنان ساکن در خانه‌های سازمانی را از حقوق ماهانه آنان کسر و به حساب خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف درآمدی ۱۶۰۱۸۴ جدول شماره (۵) این قانون واریز کنند. وجوه واریزی را در ردیف‌های نیروهای مسلح برای هزینه‌های تعمیر و نگهداری خانه‌های سازمانی اختصاص دهند.

گفتنی است عبارت «وجوه واریزی را در ردیف‌های نیروهای مسلح برای هزینه‌های تعمیر و نگهداری خانه‌های سازمانی اختصاص دهند» به پیشنهاد زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با موافقت نمایندگان ملت به بند (و) تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اضافه شد.