به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست خبری هفتگی خود گفت: در سفر آقای گروسی به تهران در زمینه همکاری‌های جامع فنی میان ایران و آژانس به توافق رسیدیم. بر این اساس در یکی دوماه اینده همکاری فنی ایران و آژانس صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به درخواست وزیر خارجه روسیه از آمریکا برای اعطای ضمانت به این کشور پس از احیای برجام  و حفظ حقوق روسیه در همکاری ها با ایران گفت: منتظر هستیم از مجاری دیپلماتیک جزییات آن را بشنویم.همکاری هسته ای ایران نباید تحت تاثیر هیچ گونه تحریمی قرار گیرد. تا به الان حضور روسیه در مذاکرات وین سازنده بوده است.

خطیب زاده مطرح کرد:توافقی که در وین انجام میشود مسیر بازگشت امریکا را در ذیل برجام تعریف خواهد کرد، این مسیر یک شب طی نخواهد شد. در میانه یک مذاکرات سخت و همه جانبه قرار داریم،  در روزهای مختلف برخوردهای مختلف از کنشگران را شاهد بودیم که از این واکنش‌ها نه شگفت زده می‌شویم نه تعجب می‌کنیم، همزمان باید به مسیر توجه کرد. دستور کار وین شفاف و در راستای رفع تحریم‌ها است. هر اظهار نظری باید در وین به یک معنای مذاکراتی تبدیل شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص روابط ایران و افغانستان تاکید کرد: روابط ما با مردم و کشور افغانستان روابط خویشاوندی است، این خویشاندوی باعث شده تا میزبان مردم و نخبگان افغان باشیم. برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان در تلاش هستیم و تا آن موقع با اولویت به کمک مردم افغانستان خواهیم پرداخت.

خطیب زاده مطرح کرد: مخاطب اقدامات رژیم صهیونیستی پایتخت‌های اروپایی هستند. رژیم صهیونیستی رژیمی آپارتایدی  است که منش آنها دستکاری و خرابکاری در راه‌حل های دیپلماتیک است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. 

در حال تکمیل