به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک، حمید احمدی، سرپرست فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به افتخارات اخیر ژیمناستیک ایران طی چهار سال اخیر گفت: ژیمناستیک ایران در سال ۹۶ رتبه ۶۹ جهانی را در اختیار داشت که بعد از انجام یک کار جهادی در این حوزه توانستیم این رتبه را به جایگاه ۲۴ ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقای این جایگاه، حاکی از توسعه ژیمناستیک ایران در مجامع بین‌المللی است، افزود: علاوه بر این شاهد کسب ۶۵ مدال برون‌مرزی توسط ورزشکاران این رشته در رویدادهای مختلف بین‌المللی بودیم. همچنین افزایش ۱۰۰ هزار نفری اعضای خانواده ژیمناستیک ایران و فعالیت ۲۷۰ هزار نفر در این رشته تا پایان سال ۹۷ به همراه کسب چهار تقدیرنامه از فدراسیون جهانی را باید به دیگر افتخارات این رشته اضافه کرد.

احمدی با اشاره به اینکه برخی از مدال‌های کسب شده طی سال‌های اخیر برای اولین‌بار اتفاق افتاد، تصریح کرد: همه این دستاوردها وظیفه ما را در قبال حفظ شرایط موجود که با مرارت‌های زیاد به دست آمده، دو چندان می‌کند، به همین خاطر باید همه تلاش خود را برای حفظ جایگاهی که امروز کسب کرده‌ایم و اهتمام در راستای توسعه همه جانبه این رشته، به کار گیریم.

سرپرست فدراسیون با تاکید بر اینکه استفاده از همه ظرفیت‌ها از ضرورت‌های رسیدن به اهداف توسعه‌ای در ورزش به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: وجود اختلاف در هیئت‌ها باعث ناهموار شدن مسیر رشد و توسعه خواهد شد، از این رو انتظار داریم پیشکسوتان نیز در این عرصه حضور داشته و اعضای هیئت را یاری کنند. علاوه بر این، موضوع پشتیبان‌سازی در ژیمناستیک بسیار مهم بوده و نباید فراموش شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این جلسه ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، با بیان اینکه شرایط کرونایی تاثیر زیادی بر نوع فعالیت‌های ژیمناستیک همانند سایر رشته‌ها گذاشت، اظهار کرد: متاسفانه زنجان جزو استان‌هایی بود که شرایط سخت کرونایی در حوزه ورزش اعمال شد و ژیمناستیک نیز جزو رشته‌هایی بود که شامل همین محدودیت‌های سخت می‌شد.

خلیلی با بیان اینکه با توجه به ارائه نشدن برنامه هیئت برای سال آینده، انتظار داریم مجمع عادی دیگری در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگزار و این برنامه به تایید اعضای مجمع برسد، تصریح کرد: نباید شرایط کرونایی بهانه‌ای برای ارائه ندادن برنامه در مجمع سالیانه باشد؛ چرا که معتقدیم این شرایط برای همه رشته‌ها یکسان  بوده و نباید ورزش در چنین شرایطی بدون برنامه پیش برود.

انتهای پیام//