شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تایلند#رسانه‌ها

ثبت رکورد عجیب مرد ۱۰۲ ساله در دوی ۱۰۰ متر تایلند / فیلم

ثبت رکورد دوی ۱۰۰ متر یک مرد سالخورده تایلندی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است.

ثبت رکورد عجیب مرد ۱۰۲ ساله در دوی ۱۰۰ متر تایلند / فیلم

به گزارش سلام نو، یک مرد ۱۰۲ ساله اهل تایلند با به پایان رساندن دوی ۱۰۰ متر تنها در ۲۷.۰۸ ثانیه رکوردی جدید را برای این گروه سنی خود در کشورش ثبت کرد. بنا به گزارش Indian Express، «ساوانگ جانپرام»، تمام مدال‌های طلا رده سنی ۱۰۰ تا ۱۰۵ سال در مسابقات مسترتایلند را به دست آورد.

این مسابقات در آخر هفته گذشته در استان ساموت سونگخرام در جنوب غربی تایلند برگزار شده بود. جانپرام که چهار بار در مسابقات قهرمانی شرکت کرده به عنوان مسن‌ترین دونده سرعت در این کشور شناخته می‌شود. در ویدئویی که خبرگزاری رویترز در توئیتر خود منتشر کرده، جانپرام در حال پرتاب دیسک و دوی ۱۰۰ متر دیده می‌شود.

او از تاثیر ورزش کردن خود در زندگی اش به رویترز گفت: "انجام ورزش مرا قوی و بانشاط کرده است. علاوه بر این ورزش به بهبود اشتهای من کمک کرده، بنابراین من خیلی خوب غذا می خورم."

این دونده کهنسال قبل از شروع مسابقات، دو بار در یک استادیوم محلی به همراه دخترش پیاده روی می‌کرد. «سیریپان» دختر ۷۰ ساله جانپرام به رویترز گفت: "پدرم همیشه افکار مثبتی دارد. این باعث شده تا او در وضعیت روانی سالم و عالی به سر ببرد."

«ویوات ویگرانتانوروس»، رئیس دومیدانی مستر آسیا با اشاره به این مسابقات گفت: "تعداد شرکت کنندگان در رده بزرگسالان افزایش یافته است. زمانی که مسابقات قهرمانی در سال ۱۹۹۶ آغاز شد تنها حدود ۳۰۰ شرکت کننده داشت، اما امسال در مسابقات رده سنی ۳۵ تا ۱۰۲ سال بیش از ۲۰۰۰ نفر شرکت کردند."