شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#وزیر خارجه

چراغ سبز آمریکا به ناتو برای ارسال جنگنده به اوکراین

چراغ سبز آمریکا به ناتو برای ارسال جنگنده به اوکراین

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو می‌توانند به اوکراین جنگنده ارسال کنند.

به گزارش مشرق، وزیرخارجه امریکا روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه سی بی اس در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه آیا لهستان می‌تواند به اوکراین جنگنده بدهد؟ گفت: ما چراغ سبز را داده ایم. در حقیقت ما

درحال گفتگو با دولت لهستان در مورد چگونگی جبران نیاز آنها در صورتی که تصمیم بگیرند به اوکراین جنگنده ارسال کنند، هستیم.

یک سخنگوی کاخ سفید نیز گفت دولت آمریکا درحال بررسی توانایی ها برای جبران جنگنده هایی است که لهستان قصد دارد آنها را به اوکراین بدهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که سوالات زیادی در مورد این تصمیم از جمله چگونگی انتقال جنگنده ها از لهستان به اوکراین وجود دارد.

در همین حال اوکسانا مارکاروا سفیر اوکراین در آمریکا به شبکه سی بی اس گفت که اوکراین امیدوار است هرچه سریعتر جنگنده ها را از لهستان دریافت کند.

وی ادامه داد: ما درحال همکاری با آمریکایی‌ها، به‌ویژه دوستان و متحدان خود، برای تامین مداوم مهمات، تسلیحات ضدهوایی و ضدتانک و جنگنده ها هستیم تا  بتوانیم به طور مؤثر از کشورمان دفاع کنیم.

 به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

منبع: ایرنا