شهر خبر
تقویم اقتصادی بازارهای جهانی در هفته آتی + جدول

جنگ مهره اصلی بازارها؛ روزهای روشن طلا

کدخبر: 480831
اقتصادنیوز: بازارهای جهانی این روزها بیش از اینکه چشم‌انتظار نتایج رویدادهای از پیش اعلام شده تقویم باشند، نگران تحولات و پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین هستند.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار جهانی اونس طلا مانند سایر بازارها نگران تحولات جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین است. قیمت طلا روز جمعه در واکنش به لشکرشی روسیه به اوکراین بیش از 35 دلار صعود داشت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA به کیتکو نیوز گفت: متاسفانه، هیچ نشانه ای وجود ندارد که به زودی شاهد کاهش تنش در اوکراین باشید. در کنار این پارامتر نگرانی ها درباره رشد اقتصادی به ویژه در کشورهای قدرتمند  وهمچنین فشارهای تورمی مواردی هستند که برآیند همه آنها فضا را برای طغیان طلا مهیا می‌سازد. 

هفته برای دلار:

اعلام آمار فرصت‌های شغلی در روز سه‌شنبه وهمچنین انتشار آمار بیکاری و تورم ایالات متحده از مهم‌ترین رویدادهای تقویم اقتصادی آمریکا به شمار می‌رود. آمار تورم قبل از اعلام تصمیمات مالی فدرال‌رزرونیز از مواردی است که می‌تواند بازارها را با نوسان همراه کند.روز جمعه، شاخص مصرف کننده نیز منتشر می شود و این آمار می‌تواند نوع نگاه بازار را به تحولات جنگ روسیه علیه اوکراین تا حدودی روشن کند.

در هفته منتهی به 4 مارس، شاخص دلار با 2.10 درصد افزایش به 98.648 رسید.

photo_2022-03-06_10-45-00

هفته برای یورو:

از مهم‌ترین رویدادهای هفته در حوزه یورو می‌توان به انتشار آمار خرده فروشی آلمان، سفارشات کارخانه و تولید صنعتی، در این کشور اشاره کرد. ممانعت از بازنگری در اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم منطقه یورو،می‌تواند تأثیر منفی بر یورو داشته باشند.

خبر مهم  پنجشنبه، کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا است. بازارها به دنبال آن هستند که بانک مرکزی اروپا تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های خود را از تاثیر تهاجم روسیه به اوکراین واعمال تحریم علیه کشور متجاوز بر اقتصاد، بخش مالی و سیاست پولی منطقه یورو را منتشر کند.

در هفته گذشته، شاخص یورو با 3.02 درصد کاهش به 1.0928 دلار رسید.