شهر خبر

گرامیداشت روز درختکاری با حضور هاشمیان

گرامیداشت روز درختکاری با حضور هاشمیان

باشگاه سایپا برنامه ویژه‌ای برای روز درختکاری و همچنین بزرگداشت روز سایپا و ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپا، به مناسبت بزرگداشت روز سایپا و هفته منابع طبیعی، آیین درختکاری گروه خودروسازی سایپا با حضور  علیمردان عظیمی رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا، ابوالفضل فراهانی مدیرعامل باشگاه و جمعی از مدیران شرکت‌های تابعه برگزار شد. در این مراسم جمعی از چهره‌های ورزشی از جمله حمید استیلی و وحید هاشمیان سرپرست و مربی تیم ملی فوتبال ایران، مهدی امیرآبادی پیشکسوت باشگاه سایپا، محسن بیاتی‌نیا بازیکن سابق تیم ملی و مدیر آکادمی باشگاه سایپا و بهنام ابوالقاسم‌پور معاون ورزش باشگاه نیز حضور داشتند.

عظیمی در این مراسم ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه گفت: قیام امام حسین (ع)  به ما درس آزادگی داد. در دنیای امروز هر کسی توسل و تفکر امام حسین را داشته سربلند شده است.

رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: در جنگ شاهد رشادت‌های رزمندگان کشور و ادامه دهنده راه ائمه‌اطهار و به ویژه امام حسین (ع) بودیم. آنها برای حفظ امنیت کشور ایثار و فداکاری خود را ثابت کردند و حالا در دنیای طوفان‌زده امروز نیز توسل به تفکر امام حسین راه‌گشاست. خوشبختانه با وجود اینکه کشور دچار مشکلات زیاد اقتصادی است، اما تفکر سید الشهدا نجات دهنده همه مشکلات امروزی است.

بخش پایانی صحبت‌های عظیمی درباره اهمیت درخت کاری بود: موضوع درخت کاری که در اسلام هم به آن زیاد اشاره شده نشان خلقت و قدرت خدا است. وقتی یک درخت کوچک کاشته و آبیاری می‌شود، قدرت لا یزال خداوند تبارک و تعالی آن را رشد می‌دهد و فواید بسیار زیادی برای بشریت دارد. درخت کاری مطالبه همه مردم و جزو نیازهای ضروری است. لذا خواهش من این است تلاش کنیم با درخت کاری به محیط زیست و کاهش آلایندگی ها کمک کنیم.

یکی دیگر از سخنران‌‌های مراسم، ابوالفضل فراهانی، مدیرعامل باشگاه بود. او ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین (ع) اهمیت و ترویج محیط زیست را جز ضروریات بشر امروزی دانست و در اینباره عنوان کرد: توجه به محیط زیست یک وظیفه فردی و اجتماعی است. محیط زیست امروز یک اختیار نیست یک الزام و عنصر جدایی ناپذیر زندگی بشر است.

فراهانی سپس با خطاب قرار دادن ورزشکاران گفت: از گروه‌های مرجع و از جمله ورزشکاران و ستاره‌های ورزشی برای معرفی این حرکت ارزشمند و مبارک بهره و کمک می‌گیریم چرا که سلامت و شادابی انسان‌ها نمی‌تواند جدا از سلامت درخت و سلامت پوشش گیاهی و محیط اطراف ما باشد. آب، خاک و هوا برای ما امانتی بی‌بدیل از نسل آتی در اختیار امروز ماست؛ امانتی بسیار جبران ناپذیر که باید برنامه ویژه برای حفظ آن داشت.

مدیرعامل باشگاه سایپا در ادامه سخنرانی خود با اشاره به مسئولیت جدیدی که عهده‌دار شده، افزود: دو هفته است مسئولیت این باشگاه را برعهده گرفتم. در مسئولیت جدید، سه ماموریت به من محول شده است؛ توجه به ورزش قهرمانی، امور باشگاه داری و ورزش همگانی و توجه به ورزش 42 هزار همکار حوزه صنعت در گروه سایپا. همچنین در این مسیر اهتمام ویژه به فعالیت های فرهنگی جز ماموریت‌های مهم مدیریتی باشگاه است.

در پایان این مراسم، شاهد اقدام قابل توجه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از باشگاه سایپا و اهدای لوح و چند اصله درخت بن‌دار بودیم که در محوطه سبز مجموعه فرهنگی ورزشی سایپا غرس شد.

انتهای پیام/