شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#فوری#اوکراین#رئیس جمهور

اردوغان در گفتگو با پوتین تأکید کرد:

اعلام آمادگی برای مشارکت در حل بحران اوکراین/ضرورت توقف درگیری ها

اعلام آمادگی برای مشارکت در حل بحران اوکراین/ضرورت توقف درگیری ها

رئیس جمهور ترکیه ضمن تأکید بر ضرورت توقف فوری درگیری ها در اوکراین از آمادگی کشورش برای مشارکت در حل و فصل سیاسی بحران اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در یافتن راهکارهای مسالمت آمیز برای حل و فصل بحران اوکراین بر اهمیت اتخاذ تدابیر فوری برای توقف درگیری‌ها و برقراری آتش بس، ایجاد کریدورهای بشردوستانه و امضای توافقنامه صلح در این کشور تأکید کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی که امروز یکشنبه و برای بررسی تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین و تقویت روابط دوجانبه انجام شد، خطاب به پوتین افزود: آتش بس و توقف فوری درگیری‌ها در اوکراین از نگرانی‌های بشردوستانه در منطقه می کاهد و زمینه را برای ابجاد راه حل های سیاسی بحران فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه لازم است همه با هم زمینه را برای برقراری صلح فراهم کنیم، گفت با طرف اوکراینی و سایر کشورها در تماس و ارتباط دائم است و تمام تلاش خود را برای برگزاری مذاکرات فراگیر و نتیجه بخش به کار خواهد گرفت.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین نیز در این تماس تلفنی اردوغان را از روند عملیات نظامی در اوکراین مطلع کرد و اهداف تعیین شده در این عملیات را شرح داد.

وی همچنین تاکید کرد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین مطابق برنامه پیش می‌رود.

پوتین همچنین در گفتگو با اردوغان، از آمادگی روسیه برای گفتگو با مقامات اوکراینی و شرکای خارجی برای حل درگیری‌ها سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که کی یف در دور جدید مذاکرات که احتمالاً فردا دوشنبه برگزار می‌شود، رویکرد سازنده‌تری را با در نظر گرفتن واقعیت‌ها، از خود نشان دهد.